وزارت صحت عامه: مردم اشتباه عید فطر را در عید قربان تکرار نکنند!

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سلامت
  • شناسه مطلب: 89238

وزارت صحت عامه در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان از مردم درخواست کرد اشتباهی را که در عید سعید فطر مرتکب شدند در عید قربان تکرار نکنند.

در عید سعید فطر وزارت صحت عامه از مردم خواسته بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عید را در خانه هایشان تجلیل کنند، اما شماری از خانواده‌ها بی توجه به این توصیه به دید و بازدید پرداختند.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که در جریان دو هفته پس از عید سعید فطر، شمار موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به بیشترین حد آن یعنی روزانه حدود هزار مورد رسید، اما این رقم در حال حاضر به‌گونه قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

اکمل سمسور، سخنگوی این وزارتخانه گفت: پیش از عید سعید فطر ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد مشکوک به ویروس کرونا مثبت اعلام می‌شد، اما در حال حاضر روزانه بین ۳۹ تا ۴۰ درصد موارد مشکوک مثبت تشخیص داده می شود.

وی هشدار داد در صورتیکه توصیه های صحی وزارت صحت عامه از سوی مردم جدی گرفته نشود و اشتباه عید گذشته در عید قربان نیز تکرار شود، موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان دوباره افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت صحت عامه افزود: ۵۶ درصد کسانی که بر اثر ویروس کرونا جان داده اند هیچ گونه بیماری ضمیمه ای نداشته‌اند. به گفته سمسور، تنها ۴۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا از مریضی‌های چون سرطان، مشکل قلبی و… رنج می بردند.

سمسور از کسانی که هیچگونه مریضی ضمیمه ای ندارند خواست که کرونا را جدی گرفته و به دستورالعمل های وزارت صحت عمل کنند تا هیچ وقت به این ویروس مبتلا نشوند.

وی از مردم خواست که فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک بزنند و همچنین بدون ضرورت از خانه‌هایشان خارج نشوند. به گفته وی، در صورتی که دستورالعمل های وزارت صحت از سوی مردم رعایت شود، موارد مثبت ویروس کرونا بیش از این نیز کاهش می یابد.

گفتنی است که بر اساس آمار وزارت صحت عامه ۳۴ هزار و ۶۰۵ نفر در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۱ هزار و ۲۸۰ بیمار بهبود یافته و یک هزار ۳۸ نفر دیگر جان باخته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟