وزارت دفاع برنامه های جدی تری برای مبارزه با طالبان روی دست بگیرد

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 3474

ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع به تازگی اعلام کرده است که بیش از پنجاه نفر از اعضای طالبان در درگیری با نیروهای ارتش کشته و زخمی شده و مقداری جنگ افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای ارتش افتاده است.

وزارت دفاع کشور در حالی به صورت مکرر آمارهای دهن پر کنی از تلفات گروه تروریستی طالبان منتشر می کند که متاسفانه در میدان عمل هیچ پیروزی چشمگیری توسط ارتش به وقوع نمی پیوندد.

گروه جنایتکار طالبان بخش هایی از جغرافیای کشور را همچنان در اختیار دارند و مشغول برنامه های خود علیه ملت افغانستان هستند و قطعا نشر چنین آمارهایی توسط وزارت دفاع برای پاسخگویی به افکار عمومی کافی نخواهد بود.

به نظر می رسد وزارت دفاع واقعا برنامه منسجم و قابل اتکایی در راستای مبارزه با گروه تروریستی طالبان ندارد و فقط به درگیری های پراکنده و بدون نتیجه با طالبان اکتفا می کند.

هیچ استراتژی تاثیرگذاری که منجر به خشکانده شدن ریشه های اقتصادی و جنگی طالبان شود در برنامه های وزارت دفاع دیده نمی شود. به عنوان مثال، دولت باید پایخ دهد که این حجم انبوه از تجهیزات سبک و سنگین که توسط طالبان علیه مردم استفاده می شود از کجا می آید؟ این حجم از تسلیحات از کدام طریق تامین می شود و از همه مهمتر، منابع مالی طالبان چگونه تامین می شود؟

اگرچه نشر اخبار تلفات گروه جنایتکار طالبان موجب خوشحالی مردم می شود اما شهروندان انتظار دارند مبارزه عمیق تر و جدی تری علیه این گروه صورت بگیرد و بالاخره پس از سال ها، پرونده طالبان به طور کامل بسته شود.

آنچه قناعت مردم را جلب می کند این است که ببینند جغرافیای افغانستان از چنگال گروه تروریستی طالبان بازپس گرفته شده و مردم همه مناطق تحت پوشش دولت قرار گیرند و از تمامی خدمات بهره مند شوند نه اینکه هیچ انگیزه و برنامه ای برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال طالبان وجود نداشته باشد.

بر وزارت دفاع لازم است که برنامه های خود در راستای مبارزه با طالبان را شدت بخشیده و به طور واقعی و قناعت بخش با این گروه مبارزه نماید.

نویسنده: سید مصطفی موسوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟