وزارت داخله: در حالت جنگ، پیش‎روی و عقب‌نشینی سقوط محسوب نمی‌شود

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 115206

طارق آرین؛ سخنگوی وزارت داخله در واکنش به ادعای طالبان مبنی بر سقوط شماری از ولسوالی‌ها در برخی از ولایات کشور گفته‌است که در حالت شدت جنگ، پیش‌روی و پس‌روی سقوط به حساب نمی‌آید.

سخنگوی وزارت داخله، امروز یک‌شنبه، ۳۰ جوزا گفته‌است: «طالبان در هیچ ‌جایی از کشور بستر امن برای برای استفاده از منابع و عرضه خدمات ندارند و حضور این گروه در نقاط غیر استراتژیک به مفهوم پیروزی نیست.»

آقای آرین افزوده‌است که گروه طالبان توانایی حفظ و نگه‌داری هیچ جایی از جغرافیای کشور را ندارد و پیش‌روی این گروه در نقاط اطراف پیروزی نیست.

او همچنین گفته‌است که برای دولت در برخی از نقاط کشور حفظ جان سربازان در اولویت قرار دارد. به گفته آرین، طالبان در شش ماه گذشته هربار که به فکر سقوط مناطقی افتاده‌اند، با تلفات سنگین شکست خورده‌‌اند.

آرین اضافه کرده‌است: «طالب با تمام قوت و عقبه‌ حمایتی بیرونی در ۱۵ سال گذشته نتوانست یک ولسوالی را حتی پایدار نگه‌دارد و حداقل تفهیم کند که برای مردم همان ولسوالی چی برای ارائه دارد، جز این‌که تأسیسات عامه را انفجار و نابود کرده‌است.»

آرین همچنین گفته‌است:«روایتی که در سال ۲۰۱۴ برای سقوط شکل گرفته‌بود، پس از چندی برعکس ثابت شد و تا امروز ۲۰۲۱ همین نیروهای قهرمان افغان در میدان نبرد شجاعانه و دلیرانه از خاک و مردم خود دفاع می‌کنند.»

به گفته سخنگوی وزارت داخله، نیروهای امنیتی در وضعیت جنگی حاضر به تنهایی مسئولیت تامین امنیت و دفاع از کشور را بر عهده دارند؛ اما جنگ بدون تلفات نیست و مسلما تلفات جنگجویان طالبان سه برابر تلفات نیروهای امنیتی است.

این در حالی است که طالبان در هفته‌های اخیر با افزایش حملات حدود ۴۰ ولسوالی را در چندین ولایت کشور سقوط داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟