وزارت خارجه چین: خاورمیانه حیاط خلوت آمریکا نیست

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131721

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، مردم خاورمیانه صاحبان این منطقه هستند و خاورمیانه حیاط خلوت کسی نیست، چه برسد به خلاء قدرتی که آمریکا بخواهد آن را پر کند!

به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی و در اظهار نظر درباره گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح کرد. بایدن گفته بود که واشنگتن این توانایی را دارد که به رهبری در خاورمیانه ادامه داده و از ایجاد یک «خلاء» قدرت که ممکن است توسط چین و روسیه پر شده و به ضرر آمریکا و اسرائیل تمام شود، اجتناب کند.

وانگ ونبین با اشاره با تاثیر همه‌گیری کرونا بر توسعه خاورمیانه و اثرات جنگ اوکراین بر امنیت این منطقه گفت، خاورمیانه هنوز منطقه‌ای صلح‌آمیز نیست و چیزی که مردم آن بیش از همه به آن نیاز و تمایل دارند، توسعه و امنیت است.

این سخنگو از جامعه بین‌المللی، خصوصا قدرت‌های بزرگ، خواستار برآورده کردن نیازهای اضطراری مردم خاورمیانه و کمک به این کشورها در حل‌وفصل دو مسئله اساسی توسعه و امنیت شد.

وانگ ونبین در انتها گفت: چین مایل است با جامعه بین‌المللی همکاری کرده و همچنان در انتقال انرژی مثبت برای تحقق صلح و توسعه در خاورمیانه نقش داشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟