وزارت خارجه: پیشرفت‌های مهمی در نهایی سازی سند جامع با ایران حاصل شده است

  • انتشار: ۲۷ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 98645

وزارت خارجه در بیانیه‌ای اظهار داشت که هدف عمده سفر «میرویس ناب» معاون وزارت خارجه افغانستان به تهران و دیدارش با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران انجام مذاکرات در خصوص توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی، تجارتی، ترانزیت و حمل و نقل، سرمایه گذاری مشترک در تولید انرژی و نهایی‌سازی سند همکاری‌های جامع و بلند مدت میان دو کشور بود.

بیانیه می‌افزاید که در جریان این سفر معاون وزارت خارجه افغانستان همتای ایرانی‌اش مذاکرات فشرده‌ای را در خصوص سند جامع همکاری‌های بلند مدت میان دو کشور داشت و دو طرف به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برای نهایی‌سازی این سند دست‌ یافتند.

دو طرف همچنین درباره اهمیت مشورت‌های سیاسی در خصوص موضوعات منطقه‌ای، روند مذاکرات صلح و نقش ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ای، وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه، افتتاح خط آهن خواف – هرات در آینده نزدیک و اهمیت آن در رشد و توسعه اقتصادی، بحث و تبادل نظر کرده و به توافقاتی دست یافتند.

در بیانیه آمده است: معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در ادامه دیدارهایش در ایران با «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و معاونین وزیر نیرو در خصوص توسعه و‌ گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و اجرایی شدن پروژه‌های اقتصادی مشترک میان دو کشور بویژه تولید برق از باد در غرب افغانستان، دیدار و تبادل نظر کردند.

اردکانیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ زیربنایی در افغانستان گفت: آمادگی‌ها برای افتتاح قطعه سوم راه آهن خواف – هرات گرفته شده و توسط رؤسای جمهور هر دو کشور به شکل حضوری یا مجازی انجام می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟