وزارت خارجه به پاکستان: از مهاجران به عنوان اهرم فشار استفاده نکنید

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 115707

وزارت امور خارجه می‌گوید کشورهای همسایه نباید از از مساله مهاجران افغان به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده کنند. این در حالی است که شاه‌محمود قریشی؛ وزیر امور خارجه پاکستان گفته‌است که خشونت‌های بیش‌تر در افغانستان ممکن است باعث سرازیرشدن مهاجران افغان به پاکستان شود.

وزارت امور خارجه، امروز دوشنبه، ۷ سرطان در اعلامیه‌ای گفته‌است که دولت افغانستان همواره خواهان برگشت دوامدار و عزتمندانه مهاجران افغان به وطن‌شان بوده و در این راستا، در‌ چارچوب ساختارهای موجود به‌شمول پلان عمل افغانستان- پاکستان برای صلح و همبستگی APAPPS، با جانب پاکستان به گونه مستمر کار می‌کند.

اعلامیه افزوده‌است: «ما بدین باوریم که همکاری‌های صادقانه پاکستان در راستای ختم خون‌ریزی و تأمین صلح پایدار و همه‌شمول در افغانستان به‌مراتب مؤثرتر از اظهار نظرها و پیش‌بینی‌های نگران‌کننده از جانب مقامات دولت پاکستان می‌باشد.»

این در حالی است که شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان روز گذشته در نشستی در شهر ملتان این کشور گفته‌است که با افزایش خشونت‌ها در افغانستان مهاجران زیادی از افغانسان به پاکستان سرازیر می‌شوند.

وزیر خارجه پاکستان افزوده‌است که پاکستان میزبان سه و نیم میلیون مهاجر افغان بوده و بیش از این پناهجوی افغان را نمی‌پذیرد.

قریشی همچنین گفته‌بود که پس از تکمیل روند خروج نیروهای خارجی در افغانستان اگر طالبان به قدرت برسند، خشونت و بی‌قانونی در این کشور اوج خواهد گرفت که در این صورت پاکستان ناگزیر است مرزهایش با افغانستان را ببندد.

یک روز پیش از آن هم شیخ رشید احمد؛‌ وزیر داخله این کشور گفته‌بود که کار حصارکشی مرزی میان افغانستان و پاکستان ۸۸ درصد پیش رفته و قرار است تا یک ماه دیگر تکمیل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟