ورود نخستین مورد سویه جدید اُمیکرون XE به استرالیا

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129615

وزارت بهداشت «نیوساوت‌ولز» گزارش کرد که یک مورد ابتلا به اُمیکرون XE در مسافری که از خارج به این کشور بازگشته، دیده شده است.

پیش‌ از این، نخستین مورد از ابتلا به یک سویه نوترکیب کرونا به نام «دلتاکرون» نیز در نیوساوت‌ولز دیده شده بود که در مدت ۲۴ ساعت به کوئینزلند نیز شیوع پیدا کرد و منجر به شناسایی دو مورد ابتلا در آنجا شد.

بدین ترتیب نگرانی‌هایی وجود دارد که تسهیل مقررات ورود مسافران بین‌المللی موجب مشاهده سویه‌های بیشتر و شاید کشنده‌تر کرونا در این کشور شود.

‏XE ترکیبی از دو زیرشاخه BA.1 و BA.2 سویه «اُمیکرون» ویروس کروناست.

تا کنون بیش از یک هزار مورد ابتلا به XE در انگلستان ثبت شده و مواردی نیز در تایلند، هند و اسراییل گزارش شده است.

با بازگشایی مرزها و سفرهای بین‌المللی، این سویه جدید ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان شیوع پیدا کرده است.

این در حالی است که از دوشنبه آینده، مسافران بین‌المللی پیش از ترک کشور مبدا به استرالیا، نیازی به تست منفی کووید-۱۹ نخواهند داشت و به این ترتیب، سویه‌های جدید کرونا به راحتی می‌توانند وارد این کشور شوند.

با این حال ویژگی‌های ویروس XE هنوز به طور کامل شناخته شده نیست و به نظر نمی‌رسد که منجر به بیماری شدیدتری شود. دکتر «جورج رابرتز» ویروس‌شناس دانشگاه «لیدز» به خبرنگاران گفت: عمده اطلاعات ژنتیک XE از جمله پروتئین سنبله (اسپایک) از زیرسویه BA.2 گرفته شده که هم اکنون زیرسویه شایع در انگلستان است.

براساس این گزارش، پیش بینی می شود، ویژگی‌های اُمیکرون XE مانند انتقال‌پذیری، شدت بیماری و کارآمدی واکسن نیز مشابه همان زیرسویه BA.2 باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟