وبا و گرسنگی، جان ۸۰ درصد کودکان یمن را تهدید می کند

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27758
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با تشریح اوضاع بغرنج یمن نوشت، که جنگنده‌ های عربستان اکثر زیرساخت ‌های یمن را نابود کرده و مردم این کشور به آب تمیز و بهداشتی دسترسی ندارند و گرسنگی و وبا جان ۸۰ درصد از کودکان یمنی را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت، که سازمان ملل هشدار داده، که کودکان یمن گروهی هستند، که در حال تحمل سختی‌ های جنگ یمن بوده و 80 درصد از کودکان این کشور احتیاج مبرم به غذا داشته و دو میلیون کودک نیز از سوء تغذیه حاد رنج می ‌برند.
سه سال تجاوزعربستان به یمن، کشتارهای زیادی به همراه داشته و میلیون ‌ها نفر از مردم این کشورعلاوه بر اینکه با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌ کنند، آواره شده‌اند.
همچنین اقدام جنگنده‌ های عربستان در نابودی زیرساخت ‌های این کشور بدان معناست، که 14.5 میلیون نفر از جمعیت این کشور که 8 میلیون نفر آنها را نیز کودکان تشکیل می ‌دهند، به آب تمیز و بهداشتی دسترسی نداشته و انتظار می‌ رود، که تعداد موارد بیماری وبا در این کشور تا پایان سال جاری میلادی به 600 هزار نفر برسد.
“بسمارک سوانگین” مسئول ارتباطات یونیسف گفت: که نیمی از موارد احتمالی ابتلا به وبا و 25 درصد از تلفات این بیماری از کودکان بوده است.
بر اساس گزارش‌ ها، صحنه ‌هایی که در بیمارستان ‌ها مشاهده می‌ شود، بسیار بغرنج و رقت انگیز بوده به گونه‌ ای که کودکان بر روی زمین بیمارستان‌ ها بوده و قادر به حرکت نبوده و پدران و مادرانشان نیز بدون هیچگونه توانایی در کنارشان قرار دارند.
سوانجین می‌ گوید: زمانی که از مادران این کودکان درباره وضعیت پیش آمده سوال می‌ شود تنها می‌ گویند، که امور خودشان را به خدا سپرده‌اند و این تمامی چیزی است، که می‌ توانند بگویند که نشان دهنده وسعت یاسی است، که آن را احساس می ‌کنند.
“کارولین آنینگ” مشاور سازمان نجات کودکان می‌ گوید: سالن‌ های عیادت بیماران در بیمارستان‌ها با نقص شدید تجهیزات و نیروی انسانی مواجه بوده و کودکان بر روی زمین بیمارستان معالجه می ‌شوند و بر روی هر تخت 6 کودک خوابیده ‌اند.
وی افزود: کشورهای مختلف تعهد داده بودند، که طی سال جاری 2.1 میلیارد دلار به صورت کمک‌ های بشردوستانه به یمن بدهند؛ اما تا کنون فقط یک سوم از این کمک‌ها محقق شده است.
بسته بودن بندر اصلی الحدیده و فرودگاه صنعاء نیز به پیچیده شده اوضاع منجر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟