واکنش «کلینتون» به پیشنهاد جنجالی ترامپ

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84377

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا به توصیه جنجالی ترامپ مبنی بر تزریق مواد ضد عفونی کننده به بدن بیماران مبتلا به کرونا واکنش نشان داد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۱۶، با انتشار پیامی در صفحه توئیترش نوشت: لطفاً به خاطر اینکه دونالد ترامپ فکر می‌کند ایده خوبی است، خود را مسموم نکنید.

گفتنی است، رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه در یک کنفرانس در خصوص شیوه‌های مبارزه با کرونا گفته بود: «ضد‌عفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کار ویروس کرونا را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟» وی افزود: «این ویروس می‌رود داخل ریه، تعدادش در ریه فوق‌العاده زیاد می‌شود، پس امتحان کردن این کار جالب است.»

بعد از جنجال‌های فراوان پیرامون این موضوع و انتقادات متخصصان پزشکی از اظهار نظر غیر کارشناسی رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ روز جمعه در یک کنفرانس خبری حرف‌های پیشین خود را اصلاح کرد و گفت: «حرف‌هایم درباره تزریق مواد ضد عفونی به بدن شوخی بود.»

پس از آن جو بایدن در یک توییت دیگر خطاب به ترامپ نوشت: «سلامت مردم آمریکا شوخی نیست آقای رئیس جمهور.»

دونالد ترامپ پیش از این نیز توصیه‌های پزشکی از این دست کرده بود و آخرین مورد آن «مهم» خواندن داروی هیدروکسی کلوروکین برای درمان کرونا بود، که مقامات پزشکی آمریکا علیه آن توصیه نیز هشدار دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟