واکنش چین به خبر منتشره در وال استریت ژورنال

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113463

با استناد به گفته ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، خبر منتشره در «وال استریت ژورنال» در باره گویا ابتلای سه محقق چینی در ووهان به کرونا صحت ندارد.

در وزارت خارجه چین متذکر شدند که ۲۳ مارس سال جاری انستیتوی ویروس شناسی در ووهان اعلامیه ای منتشر کرد که در آن آمده است تا ۳۰ ماه دسامبر ۲۰۱۹ این موسسه با ویروس جدید کرونا مواجه نشده بود.

در این اعلامیه آمده است:« تا روز ۲۳ مارس سال ۲۰۲۱  هیچ یک از کارمندان موسسه علمی مبتلا به ویروس کرونا نشده اند. از اینرو خبر مربوط به ابتلای سه کارمند موسسه ویروس شناسی ووهان به هیچ وجه با واقعیت همخوان نیست».

گفتنی است که پیشتر جمهوری خواهان کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرده بودند که شواهد مستدل قوی وجود دارد که نشان می دهد همه‌گیری کووید – ۱۹ می تواند به دلیل نشت از انستیتوی ویروس شناسی ووهان باشد. بر اساس گزارشی که در وب سایت این کمیسیون منتشر شده است، عدم همکاری چین مانع تلاش های بین المللی برای شناسایی منبع واقعی ویروس شده است.

این نشریه همچنین خاطر نشان می کند که در برخی از محققان آزمایشگاه در پاییز سال ۲۰۱۹ علائم مشخصه بیماری پدیدار شد. بعلاوه، جمهوری خواهان به مشارکت ارتش چین در این موسسه در ووهان اشاره کردند.

به نوشته اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس نسخه کامل گزارش یک گروه بین‌المللی از متخصصان را در بازدید از شهر ووهان برای شناسایی سرچشمه ویروس کرونا منتشر کرد. در آن گزارش، نشت کووید – ۱۹ از آزمایشگاه بسیار بعید خوانده شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟