واکنش ها به حمله انتحاری به ساختمان وزارت خارجه طالبان در کابل

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 135295

در پی وقوع حادثه تروریستی مقابل ساختمان وزارت امور خارجه طالبان در کابل، نهادها، سازمان ها و چهره های مختلف بین المللی با ابراز نگرانی از افزایش ناامنی در افغانستان نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) انفجار در مقابل وزارت خارجه‌ی حکومت طالبان در کابل را محکوم کرد.

این دفتر در توییتی نوشته است که افزایش ناامنی نگران‌کننده است و خشونت راه‌حل ایجاد صلح پایدار در افغانستان نیست.

این دفتر همچنین با خانواده‌های قربانیان همدردی کرده است.

سفارت ایران در کابل نیز در پیامی این رویداد را «غم‌انگیز» خوانده و با خانواده‌های آسیب‌دیده در این رویداد، غم شریکی کرده است.

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان نیز انفجار در مقابل وزارت خارجه‌ی طالبان را که موجب کشته‌ و زخمی‌ شدن ده‌ها نفر شده، وحشیانه خوانده و آن را محکوم کرده است.

او صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جدی) در توییتی نوشته است که «باید بدانیم چرا و چگونه این اتفاق افتاد و چه اقداماتی برای جلوگیری از حمله دیگری اتخاذ خواهد شد.»

دِکر گفته است که شهروندان افغانستان و مهمانان خارجی باید بتوانند روی امنیت مؤثر حساب کنند.

در ادامه واکنش ها به این حمله تروریستی، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی بر مبارزه با تروریسم تأکید کرده و خواستار کشانیدن عاملان این حمله به عدالت شده است.

این سازمان در توییتی نوشته که دبیرخانه عمومی بر این باور است که برای بدست آوردن ثبات سیاسی و امنیت در افغانستان نیاز است که در سراسر کشور، «با هر گروه یا فردی که به خشونت کور و خون‌ریزی متوسل می‌شود باید بی‌وقفه مبارزه شود.»

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین نیز در پیام‌هایی این رویداد را «جنایت نابخشودنی» و «خلاف اصول اسلامی و انسانی» دانسته‌اند.

خبرگزاری اعماق، وابسته به گروه داعش، در اعلامیه‌ای مسوولیت حمله انتحاری مرگبار در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه را برعهده گرفته است.

این خبرگزاری ساعاتی پس از این رویداد، با نشر تصویری از یک فرد رو پوشیده، مدعی شده است که این حمله توسط یک عضو این گروه به نام خیبرالقندوزی انجام شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های طالبان گزارش داده است که در این رویداد انتحاری دست‌کم ۲۰ تن کشته و طبق اعلام شفاخانه ایمرجنسی در کابل ۴۰ زخمی از این رویداد تنها به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟