واکنش «عطا محمد نور» به حمله مسلحانه به خانه سرپرست وزارت دفاع

  • انتشار: ۱۳ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 117989

عطا محمد نور، والی سابق بلخ در واکنش به حمله شب گذشته مهاجمان مسلح به مهمانخانه سرپرست وزارت دفاع در شهر کابل، این حمله را محکوم کرد و گفت: دشمنان با این گونه اقدامات شان نمی‌توانند صدای برحق مجاهدین را خاموش کنند.

وی اظهار داشت: «با تاسف مطلع شدم که دشمنان زبون، بزدل و خونخوار کشور با حمله بر منزل برادر عزیز و هم‌سنگر گرامی ام سترجنرال بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع ملی، اوج ذلت و خونخواری شان را به نمایش گذاشتند. خوشحالم که در این رویداد به وزیر محترم دفاع ملی آسیبی نرسیده، اما برخی از کودکان صدمه دیده اند. دشمنان ما این را باید بدانند که با هیچ اقدامی صدای برحق مجاهدین و صدای حق طلبی ما را خاموش ساخته نمی‌توانند.»

وی تاکید کرد: این حمله نشان می‌دهد که نتیجه زحمات وزیر دفاع ملی لرزه به جان دشمنان انداخته و ترس بزرگی در آنان ایجاد کرده است.

عطا محمد نور افزوده است: «شکل گیری مقاومت و بسیج ملی در هرات باستان و تاریخی، در قندهار، سرزمین شاهان نامدار، هلمند درد دیده، غزنی سرزمین سلطان محمود غزنوی، تخار سرزمین مقاومت و حماسه، بدخشان زادگاه رهبر فقید جمعیت اسلامی، کندز، دژ افسانوی و سرزمین حماسه‌ها، فاریاب سرزمین تاریخی و غرور آفرین، جوزجانان تاریخی، بغلان، سرزمین رزم‌آوران، سمنگان افتخار آفرین و حماسی، غور، سرزمین غرور و فداکاری، بادغیس، سرزمین حنظله، بلخ، زادگاه مولانا و شهر مولا و سایر شهر‌های کشور، دشمن را چنان زبون و خرد و خمیر کرده است که بزودی گلیم اشغال شان جمع خواهد شد.»

وی بیان داشته، لازم به ذکر است که در بلخ با شکل گیری بسیج ملی و آمادگی هزاران نیرو به هدف تصفیه ولسوالی‌ها، منتظر مشورت و اقدامات عملی مرکز هستیم که امیدوارم مردم از این بابت از ما گله‌مند نباشند.

گفتنی است که حوالی ساعت ۸ شب گذشته شماری از مهاجمان مسلح با انفجار موتر بمب‌گذاری شده به مهمانخانه بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی در ناحیه شیرپور شهر کابل حمله کردند.

پس از این حمله، نیرو‌های امنیتی وارد عمل شده و همه مهاجمان را از پا درآوردند. نهاد‌های امنیتی تاکنون درباره شمار مهاجمان و احتمال تلفات نظامیان و غیرنظامیان در این انفجار و حمله چیزی نگفته اند.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟