واکنش روسیه به شایعات درباره وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84451

کازبک تایزایف هماهنگ کننده گروه دوستی بین پارلمانی دومای دولتی روسیه و پارلمان کره شمالی خواستار آن شد که در نتیجه گیری درباره وضعیت جسمانی “کیم جونگ اون” عجله به خرج داده نشود.

وی امروز، یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری «اینترفکس» گفت: «ما به تازگی با سفیر جدید کره شمالی در مسکو ملاقات کردیم، او فردی صالح و حرفه‌ای است. ما در تماس نزدیک با سفارت این کشور هستیم. من درباره شایعات اخیر هم با او گفتگو کردم و هیچ تأییدی درباره وخامت وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی دریافت نکردم».

علاوه بر این ، این مقام پارلمانی ارسال پیام تلگرامی از طرف حزب کمونیست روسیه برای کیم جونگ اون را تأیید کرد.

وی این مسئله را مورد توجه قرار داد که کره شمالی معمولاً از سوی رسانه های مختلف، هدف شایعات قرار می گیرد؛ به همین دلیل نباید در نتیجه گیری درباره اطلاعات تأیید نشده در رسانه های گروهی شتاب کرد.

این مقام دوما برای کیم جونگ اون آرزوی سلامت و ابراز اطمینان کرد که وی هر چه سریع‌تر سلامت کامل جسمانی خود را به‌دست آورد.

به گفته وی، همکاریهای بین پارلمانی بین روسیه و کره شمالی همچنان ادامه دارد.

به نوشته تسنیم؛ در همین رابطه، “دمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاستجمهوری روسیه نیز امروز در پاسخ به سؤال خبرنگاران اعلام کرد که کرملین نمی داند که اطلاعات منتشره در برخی رسانهها درباره وخامت حال رهبر کره شمالی صحت دارد یا خیر و برای مطلع شدن از وضعیت جسمانی کیم جونگ اون  منتظر اخبار رسمی و موثق از پیونگ یانگ خواهد ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟