واکنش ایران به شایعه تحویل سفارت افغانستان در تهران به طالبان

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 126212

در پی انتشار اخباری در خصوص فعالیت‌های سفارت افغانستان در تهران، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۱۹ جدی با رد برخی مطالب مطرح شده در خصوص فعالیت‌های آینده سفارت افعانستان در تهران، اعلام کرد: فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت افغانستان در تهران همانند تمامی سفارتخانه‌های خارجی در چارچوب اصول و قواعد تعریف شده کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در خصوص روابط دیپلماتیک قرار دارد و هیچگونه تغییر و تحولی خارج از آن ممکن نیست.

لازم به ذکر است، برخی رسانه‌ها مطالبی را درباره وضعیت سفارت افغانستان در تهران همزمان با سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان منتشر کردند. این رسانه‌ها مدعی شده بودند که دولت ایران سفارت افغانستان در تهران را تحویل نیروهای طالبان می‌دهد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه نیز امروز (یکشنبه)‌ ۱۹ دی ماه درباره سفر امیرخان متقی اعلام کرد که شب گذشته (شنبه) ۱۸ دی ماه «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در رأس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد. 

براساس اعلام این وزارتخانه در این هیأت که سرپرستان وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.

روابط عمومی وزارت خارجه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد، اعلام کرد: در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاری‌های بانکی، بازارچه‌های مرزی، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟