واکنش‌ها به پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان؛ «لبخند شادی یک ملت داغدار»

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2ورزشی
  • شناسه مطلب: 123123

تیم ملی کریکت افغانستان در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰ آوره کریکت، اسکاتلند را متقدرانه شکست داد. از دیشب تاکنون پیروزی ببرهای آبی، در میان انبوهی از خبرهای منفی، تنها خبر مثبتی است که در فضای رسانه‌‌ای افغانستان می‌چرخد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، بازی افغانستان و اسکاتلند شامگاه روز دوشنبه ( ۳ عقرب) در ورزشگاه شهر شارجه امارات متحده عربی برگزار شد.

در نخست ببرهای آبی توپ‌زنی کردند که در ۲۰ آوره با از دست‌دادن چهار بازیکن توانستند ۱۹۱ دوش برای حریف هدف تعیین کنند.

اما اسکاتلند در توپ‌زنی با حذف تمامی بازیکن خود تنها توانست ۶۰ دوش انجام دهد که با این حساب تیم ملی کریکت افغانستان با ۱۳۰ دوش به پیروزی دست یافت.

تیم‌های ملی کریکت و اسکاتلند از سال ۲۰۱۳ میلادی به این‌سو تاکنون شش بازی ۲۰ اووره را در برابر هم انجام داده اند که افغانستان هر شش بازی را برنده شده است.

پرچم سه رنگ و سرود ملی

تیم ملی کریکت در بازی دیشب با پرچم سه رنگ «جمهوری اسلامی افغانستان» و سرود ملی وارد میدان شد.

این در حالی است بیشتر از دو ماه می‌شود که طالبان بر افغانستان تسلط یافته‌اند و آنها پرچم سه رنگ افغانستان از کاخ ریاست جمهوری و سایر ادارات دولتی پایین کشیده‌اند؛ اما تاکنون هیچ کشوری دولت و پرچم سفید طالبان را به رسمیت نشناخته است.

اشک ریختن کپتان تیم ملی کریکت

محمد نبی عیسی‌خیل، کپتان تیم ملی کریکت در برنامه تشریفاتی بازی دیشب اشک ریخت.

احساسات زمانی بر وی غلبه کرد که سرود ملی افغانستان در حال پخش بود.

اشک‌ریختن عیسی‌خیل واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

کاربری به نام «مدم فروغ» با انتشار عکس عیسی‌خیل در توییتر نوشته است: «هر بی وطن با تو گریست».

فوزیه کوفی از رهبران زن در توییتی نوشته است: «بلی، شماهاییکه پرچم سه رنگ کشورم را با افتخار بلندنگهمیدارید و مایه باهمی و همدلی مردم ما هستید از هر نوکر و وطن فروش به ملت ما افتخارید و  برای من عزیز. شما قوی بمانید تا پرچم سه کشورم همچنان به افتخار در اهتزاز باشد».

واکنش‌‌ها به پیروزی تیم کریکت

در کنار خوشحالی شهروندان کشور، سیاست‌مداران و چهره‌های سرشناس از برد دیشب ملی پوشان کریکت ابراز خرسندی کرده و این پیروزی را تبریک گفته‌اند.

از این میان، پیام تبریکی اشرف‌غنی؛ رییس جمهور فراری واکنش برانگیز شده است.

آقای غنی در صفحه فیسبوک خود نوشت که کریکت‌بازان کشور «امروز لبخندی بر لب ملت داغدار نشاندند و امیدهای تازه‌ای در دل همه نهادند که این ملت زنده است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را گروگان بگیرد».

عمران خان، نخست وزیر پاکستان هم پیروزی تیم کریکت افغانستان را تبریک گفته است.

آقای خان درتوییتی نوشته است: «پیروزی تیم کریکت افغانستان در مقابل اسکاتلند را تبریک می‌گویم. با وجود مصیبت‌های که در افغانستان می‌گذرد، تیم ملی این کشور قدرت و عزم زیادی برای پیروزی نشان داد».

عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه دولت اشرف‌غنی، حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین، مسعود اندرابی؛ وزیر پیشین داخله و شماری از دیگر از مقامات دولت پیشین پیروزی ببرهای آبی را تبریک گفته‌اند.

واکنش طالبان

مقامات طالبان هم پیروزی تیم ملی را که با پرچم سه رنگ و سرود ملی به میدان رفت، تبریک گفته‌اند.

سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییی نوشته است: «به تیم افغانستان و همه هموطنان به خاطر پیروزی بزرگشان در جام جهانی بیست ۲۰ تبریک می گویم. من قهرمانی تیم را تحسین می کنم و برای آنها در آینده آرزوی موفقیت های بیشتر می کنم».

تیم ملی کریکت رشد حیرت‌انگیزی در سال‌های اخیر داشته است و انتظار می‌رود که به عنوان یکی از ۸ تیم برتر به این سری مسابقات جهانی باشد.

پس از روی کار آمدن طالبان، تیم کریکت مشکلاتی برای تمرینات و آمادگی حضور در این مسابقات جهانی داشته است.

به دلیل مشکلات صدور ویزا، تیم افغانستان دیرتر وارد امارات متحده عربی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟