واکسن «جانسون و جانسون» پوست یک مرد را کَند!

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 109511

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مردی در ایالت ویرجینیا آمریکا پس از دریافت واکسن ضدکرونای جانسون و جانسون با عارضه پوستی مواجه شده و پوست وی شروع به کنده شدن نمود.

به گفته پزشکان، این واکنش شدید با واکسن ارتباط مستقیم دارد. این مرد اولین ترکیب واکسن را در اوایل ماه مارس دریافت کرد و پس از چهار روز اولین علائم پدیدار شدند. سپس عارضه پوستی در سراسر بدن وی ظاهر شد، پوست وی قرمز شده و شروع به کنده شدن نمود. پس از ظاهر شدن ضایعات، مرد به بیمارستان منتقل شد؛ دست‌ها و پا‌های او تقریباً قابل تشخیص نبودند، زیرا پوست وی به شدت متورم شده بود.

این مرد اظهار داشت: ابتدا کمی احساس ناراحتی در زیر بغل کردم، بعد از چند روز دچار خارش شدم و بعد از آن بدنم متورم و پوستم قرمز شد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. پوست من در حال لایه برداری است. هنوز پوست دستانم کنده می‌شود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت پیش از این استفاده اضطراری از واکسن ضد کرونای ساخت شرکت آمریکایی و چند ملیتی «جانسون و جانسون» را تایید کرده است.