هیچ مانعی برای تحصیل دختران وجود ندارد/ همه قومیت‌ها در ساختار حکومت نقش خواهند داشت

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 119381

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با بیان اینکه هیچ مانعی برای تحصیل دختران افغانستانی وجود ندارد تاکید کرد که همه قومیت‌ها در ساختار حکومت نقش خواهند داشت.

وی اظهار داشت: اکنون رهبران ما مشغول رایزنی و مشورت با یکدیگر برای ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افعانستان هستند و سیاستمداران و شخصیت های افغانستانی در این دولت حضور خواهند داشت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با تاکید بر اینکه حکومت آنها بر اساس یک قومیت خاص نیست گفت: ما می خواهیم تمام افغان ها بخشی از دولت اسلامی فراگیر افغانستان باشند. بنابراین تمام قومیت ها می توانند درساختن افغانستان و همچنین در دولت مشارکت داشته باشند.

وی بیان داشت: اکنون هیچ عضو داعش در افغانستان نیست. اگر احیانا دوباره سر و کله داعش پیدا شود سرکوب خواهند شد. مردم افغانستان داعش را نمی خواهند زیرا داعش مرتکب اقدامات خشونت آمیز علیه آنها شده است.

سخنگوی طالبان افزود که حکومت آنها یک دولت اسلامی میانه رو خواهد بود که با دیگر همسایگان و کشورهای جهان دارای روابط خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما بیست سال با آمریکا و متحدانش مبارزه کردیم. کشور ما تحت اشغال بود و هنوز هم هست زیرا نیروهای آمریکایی به طور کامل از کشور خارج نشده اند. ما می خواهیم این دوره را به پایان ببریم و فصل جدیدی را آغاز کنیم که در آن شاهد صلح، بازسازی کشور و همزیستی مسالمت آمیز بین مردم کشورو همچنین روابط با دیگر کشورها باشیم. در این دوره جدید، آمریکا مسئولیت اخلاقی دارد که در بازسازی افغانستان مشارکت کند چرا که آمریکایی ها در تخریب این کشور و کشتار مردم آن نقش داشتند.

سهیل شاهین اضافه کرد: سال تحصیلی آغاز شده و دانش آموزان به مدرسه رفته و معلمین به سر کلاس ها برگشته اند. دیگر مقامات نیز کار خود را از سر گرفته اند، اما گام های بیشتری باید برداشته شود تا در نهایت شرایط در کشور به حالت عادی بازگردد. هزاران مدرسه دخترانه وجود دارد که فعال هستند و دانش آموزان آنها در کلاس های درس حاضر می شوند. هیچ مانعی برای مدرسه رفتن وجود ندارد.

وی بیان داشت: معلم های زن نیز کار خود را از سر گرفته اند. بنابراین هیچ مشکلی در مورد برخورداری زنان از تحصیلات و آموزش و همچنین کارکردن زنان وجود ندارد. فقط رعایت حجاب اسلامی الزامی است. در مورد حقوق زنان نیز مشکلی وجود ندارد زیرا به زنان حق برخورداری از تمام حقوقشان را داده ایم. فقط حجاب اجباری است.

گفتنی است که گروه طالبان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد توانست کابل، پایتخت افغانستان را تصرف کند و عملا قدرت را به دست بگیرد. در حال حاضر فقط پنجشیر در تصرف این گروه نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟