هیل: افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان، تاثیری در کاهش خشونت ندارد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 37004

سایت خبری هیل در مطلبی در مورد افغانستان نوشت، شاید روزی ایالات متحده آمریکا به این نتیجه برسد دلیل اینکه افغانستان برای چندین قرن غیر قابل حکمرانی بوده این است که این کشور اساسا غیر قابل حکمرانی است و علت آن هم کاهش حضور نیروهای آمریکا نیست.

هیل نوشت، گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی ارتش آمریکا برای استقرار حدود هزار نیروی ذخیره  در افغانستان و پیوستن آنها به حدود ۱۴ هزار نیروی آمریکایی دیگر که در آنجا مامور اجرای عملیاتی غیر قابل دستیابی شدند، وجود دارد.

همزمان این اخبار تحت تاثیر بمب گذاری مهیب در یک منطقه “امن” کابل قرار گرفت که جنرال ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا هم در نزدیکی آنجا بود و بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت. تداوم چنین خشونتی آن هم پس از ۱۶ سال مداخله آمریکا سوالاتی جدی درباره لزوم و توانایی رسیدگی ارتش ایالات متحده به ریشه اصلی مشکل امنیت داخلی افغانستان ایجاد می‌کند که به صورت فزاینده‌ای از منافع اصلی امنیت آمریکا منفصل شده است.

گزارش‌هایی درباره تقویت، تشدید و افزایش حجم نیروهای آمریکایی در افغانستان مساله جدیدی نیست. تاریخ در حال تکرار است. ۱۰۰۰ سرباز آتی در پنجمین سری از افزایش نیروها توسط ارتش و استراتژیست‌های نظامی که هیچ ذهنیتی ندارند، وارد گردباد افغانستان می‌شوند (شاید به این دلیل که هیچ راه‌حل نظامی برای یک مشکل اساسا سیاسی وجود ندارد).

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟