هیات مذاکره کننده دولت افغانستان فردا به قطر می‌رود

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 113869

وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که به منظور از سرگیری مذاکرات بین‌الافغانی، قرار است رییس و اعضای هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان فردا کابل را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کنند.

ناجیه انوری، سخنگوی این وزارت، امروز دوشنبه (۱۰ جوزا) به صدای امریکا گفته که با برگشت اعضای هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان به دوحه، مذاکرات بین‌الافغانی دوباره آغاز خواهد شد.

خانم انوری افزوده:” چنانچه شما در جریان هستید در روزهای عید یک جلسۀ بین یک تعداد اعضای هیات جانب جمهوری اسلامی افغانستان و جانب مقابل در دوحه تدویر شد و در آن جلسه بر علاوۀ مسایل دیگر، روی سرعت مذاکرات و همچنین تاکید روی شروع مذاکرات بعد از عید سعید فطر صورت گرفت.”

سخنگوی وزارت دولت در امور صلح بیان داشته که هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان “آمادگی کامل” را برای پیش‌برد مذاکرات بین‌الافغانی گرفته است و با ارادۀ قوی در این مذاکرات حضور خواهد یافت.

او افزوده:” تلاش جمعی تیم جمهوری اسلامی افغانستان بر این است تا مذاکراتی که در جریان است، آن را به یک نتیجۀ ملموس، خوب و با هدف تامین صلح پایدار و با عزت در افغانستان موفقانه به انجام برسانند.”

در همین حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور، خواهان برگزاری گفتگوهای صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و گروه طالبان در داخل کشور شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟