هواداران «عطامحمد نور» در بغلان حمایت‌شان را از بازشماری آرا اعلام کردند

  • انتشار: ۱۰ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71586

هواداران «عطامحمد نور» رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در بغلان با راه اندازی راهپیمایی و گردهمایی گسترده، حمایت‌شان را از بازشماری آرا در ولایات باقی مانده اعلام کردند.

آنان همچنان با اعلام حمایت از موقف‌ عطامحمد نور از کمیسیون انتخابات خواستند که هرچه زودتر نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

گفتنی است، نور در اظهارات تازه خود از کمیسیون انتخابات خواسته تا مطابق قانون عمل کرده و با بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری، نتایج آن را اعلام کند.

باشندگان ولایت بغلان در این گردهمایی با صدور قطعنامه‌ای از کمیسیون انتخابات خواستند که به هیچ فرد یا تیم انتخاباتی اجازه ندهد تا پروسه ملی انتخابات را به گروگان بگیرد.

در این قطعنامه آمده: گروگان گیری پروسه ملی انتخابات، به چالش کشیدن این پروسه ملی از سوی حلقات برتری طلب و تحمیل نتایج آن، برای تمامی مردم افغانستان قابل قبول نیست؛ تک روی در این زمینه می‌تواند به بحران اجتماعی و سیاسی می‌انجامد؛ از کمیسیون انتخابات می‌خواهیم که امانت‌دار امانت مردم بوده و با بازشماری آراء مطابق قانون بپردازد و با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به سردرگمی مردم افغانستان پایان دهد.

این راهپیمایی مردم بغلان در حالی راه‌اندازی می‌شود که کمیسیون انتخابات خواهان بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری است اما تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله با بازشماری این آراء مخالف کرده و مانع بازشماری آراء در برخی ولایات شده است.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟