هند: پاکستان اجازه ورود گندم کمکی به افغانستان را نمی‌دهد

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 123522

وزارت امور خارجه هند از دولت پاکستان انتقاد کرد که با گذشت یک‌ماه به محموله‌های حامل گندم کمکی این کشور به افغانستان اجازه نداده تا از خاک پاکستان عبور کند.

به گزارش رسانه «ایندین اکسپرس»، هند ماه گذشته میلادی برای ارسال کمک‌های بشری از جمله ۵۰ هزار تن گندم به افغانستان از مرزهای زمینی، با پاکستان تماس گرفت، اما پاکستان با آنکه این درخواست را رد نکرده، پاسخ امیدوار کننده‌ای نیز به دهلی نو نداده است.

در گزارش آمده که هند با پاکستان تماس گرفته و نیز یک یادداشت ارسال کرده تا اجازه دهد موترهای حامل این مقدار گندم از خاک آن کشور عبور کرده و وارد افغانستان شود. به گفته مقامات وزارت خارجه هند، ارسال این محموله از طریق هوا کار دشواری بوده و به همین دلیل با پاکستان تماس گرفته‌اند.

این مقامات گفته‌اند که پاکستان از یک ماه پیش در حال بررسی درخواست هند است، اما به نظر می‌رسد به دلیل مقدار گندم در هر موتر باری و یا اجازه نداشتن این موترها برای تردد در خاک پاکستان، گندم از موترها تخلیه شده و به موترهای پاکستانی بارگیری شود. این کار از سوی مقامات هندی زمان‌گیر و پرچالش گفته شده‌است.

رسانه ایندین اکسپرس نوشته که هرچند طالبان در مسکو از هند خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شدند، اما پاکستان هنوز مانعی برای ارسال این کمک‌ها به شمار می‌رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟