هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بصورت حضوری برگزار میشود

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131854

۱۵۷ دولت جهان اعلام کرده‌اند که در نخستین نشست حضوری مجمع عمومی سازمان ملل از آغاز همه‌گیری کرونا، در هفتادوهفتمین نشست مجمع شرکت خواهند کرد.

به نقل از پایگاه خبری هندو، نام ۱۰۴ تن از روسای جمهور کشورهای جهان در لیست سخنرانان این نشست به چشم می‌خورد، از جمله روسای جمهوری آمریکا، اوکراین، ایران، فرانسه، برزیل، کلمبیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، مصر و ونزوئلا و همچنین پادشاه اردن.

همچنین نام ۵۳ تن از نخست وزیران و روسای دولت‌های جهان نیز در این لیست به چشم می‌خورد، از جمله صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ژاپن، انگلیس، رژیم صهیونیستی، عراق و پاکستان. چین یکی از وزرای خود را به این نشست اعزام کرده و روسیه یک وزیر – احتمالا وزیر خارجه – را می‌فرستد.

همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان نماینده فلسطین در این نشست شرکت کرده و رئیس سریر مقدس (تشکیلات کلیسای کاتولیک) نیز در اجلاس مذکور حضور خواهد داشت.

در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل متحد، همه‌گیری کرونا مانع از برگزاری حضوری نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک شد. در عوض تنها یک پیام ویدئویی آماده از هر رهبر در سالن مجمع عمومی سازمان ملل پخش شده و از هر کشور تنها یک دیپلمات حضور داشت.

در سال ۲۰۲۱ اما سازمان ملل یک قالب ترکیبی اتخاذ کرد، بدین ترتیب که رهبران این اختیار را داشتن که به صورت حضوری در این اجلاس شرکت کنند یا پیامی ویدیویی ارسال کنند، ۷۲ تن از رهبران جهان گزینه دوم را انتخاب کردند.

اما در سال جاری، سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که رهبران اجازه ارسال پیام ویدیویی را نداشته و باید به شکل حضوری در این اجلاس ماه سپتامبر شرکت کنند.

این رهبران و وزرا در سال جاری مشکلات نگران‌کننده‌ جدیدی برای رسیدگی دارند، نخستین جنگ بزرگ در اروپا در چند دهه گذشته که بحران غذایی آن میلیون‌ها تن را دچار گرسنگی کرده و نگرانی‌ها از بروز قحطی، افزایش تورم و زیاد شدن قیمت سوخت را افزایش داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟