هشدار مقتدا صدر به کشورهای عربی

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112975

مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار یک توییت خطاب به حاکمان کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند گفت که به سرعت عادی سازی خود را با دولت شر لغو کنید.

مقتدا صدر روز یکشنبه در یک توییت نوشت: در بحبوحه جنگ سنگینی که دشمن صهیونیستی علیه قدس شریف و غزه مجاهد آغاز کرده؛ صدایم را به سوی حاکمان سازشکار عرب با دولت شر بلند می کنم که عادی سازی را لغو و سفیران رژیم صهیونیستی را از کشورهایشان اخراج کنند و یا لااقل بر آنها فشار بیاورند و نمایندگان فیمابین خود را کم کنند.

وی ادامه داد که لازم است به رژیم صهیونیستی فشارهای اقتصادی و مانند آن وارد شود چراکه فرزندان ما (در فلسطین) منتظر موضعی از سوی شما هستند که نشانه ای از مظلومیت آنها و یاری شما را نشان دهد و ابراز امیدواری کرده که این مواضع کشورهای عربی برای آنها در تاریخ بعنوان نقطه مثبت بماند.

به گزارش ایرنا، مقتدا صدر در چند روز گذشته نیز چند توییت در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرد و در آنها با محکومیت جنایات صهیونیست ها کشورهای سازشکار را به باد انتقاد گرفت.

همچنین به دعوت وی و چند حزب و شخصیت عراقی مردم این کشور در شهرهای بغداد و نجف و کربلا راهپیمایی های عظیمی را انجام دادند.

صدر و شخصیت های عراقی در تماس هایی با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و اسماعیل هنیه رهبر حماس حمایت معنوی خود را از ملت سربلند فلسطین اعلام داشتند.

کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب از جمله کشورهایی بودند که در سلسله اقدامات ترامپ در راستای منافع رژیم صهیونیستی، با گرفتن برخی امتیازها و البته سایه برخی تهدیدها از سوی واشنگتن نهایتا سال گذشته توافقنامه صلح را با رژیم صهیونیستی امضا کرده و روابط خود را اصطلاحا عادی سازی کردند. برخی کشورها همچون امارات سریعا با افتتاح سفارتخانه، با رژیم صهیونیستی تبادل سفیران انجام دادند.

جنایات صهیونیست ها به حدی است که حتی کشور اردن که دومین کشور سازشکار با رژیم اشغالگر قدس در تاریخ محسوب می گردد نسبت به وقایع اخیر سکوت نکرده و واکنش های متعدد و سختی نشان داده و مردم این کشور نیز در حمایت از ملت فلسطین در مرزهای ترسیم شده بین اراضی فلسطین اشغالی و اردن تجمعاتی را برگزار کردند که تنی چند از معترضین توسط ماموران رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟