هشدار فرمانده پیشین سنتکان از محدود شدن اطلاعات امریکا درباره افغانستان

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132962

فرانک مک‌کنزی، جنرال بازنشسته امریکا، هشدار داده است که ایالات‌متحده ۲۱ سال پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، ظرفیت اطلاعاتی خود را در افغانستان محدود کرده است.

براساس گزارش سایت خبری دیلی وایر، مک‌کنزی، رهبر پیشین فرماندهی مرکزی ایالات‌ متحده، روز یک‌شنبه، ۱۱ سپتامبر، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس، نگرانی‌اش در مورد محدودیت ظرفیت اطلاعات امریکا در افغانستان را به اشتراک گذاشته است.

مک‌کنزی گفته است: «من فکر می‌کنم که ما در حال حاضر توانایی بسیار محدودی برای نظارت افغانستان داریم.»

وی افزوده است: «فکر می‌کنم ما [اکنون] کمتر از دو یا سه درصد توانایی‌های اطلاعاتی را داریم که قبل از خروج [از افغانستان] داشتیم.»

مک‌کنزی همچنان گفته که به رییس‌جمهور جو بایدن توصیه کرده است دو هزار ۵۰۰ سرباز را در افغانستان نگه دارد؛ اما در پاسخ به او گفته‌ شد که چنین حرکتی سیگنال بدی را ارسال می‌کند.

این جنرال بازنشسته در پاسخ به پرسشی در پیوند به ارزیابی دولت امریکا مبنی بر این‌که داعش و القاعده تهدیدی برای امریکا نیستند، گفته است که این گروه‌ها هنوز هم می‌توانند «بازسازی» شوند و در آینده مشکلاتی ایجاد کنند.

وی همچنین گفته است که گزارش دولت بایدن در مورد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان باید با افکار عمومی امریکا به اشتراک گذاشته می‌شد.

خروج امریکا از افغانستان، در پی جنگ‌های ۲۰ ساله طالبان در برابر نیروهای ناتو به رهبری ایالات‌ متحده و فروپاشی سریع دولت تحت حمایت امریکا اتفاق افتاد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟