هشدار فاکس نیوز درباره توصیه جدید ترامپ: برخی ممکن است جانشان را از دست بدهند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86266

به نقل از نشریه آمریکایی هیل، مجری شبکه فاکس‌نیوز به انتقاد از توصیه پزشکی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در خصوص مصرف قرص «هیدروکسی کلروکین» پرداخت و این اظهارات او را به تمسخر گرفت.

«نیل کاووتو» در یک برنامه تلویزیونی بلافاصله پس از پیشنهاد اخیر ترامپ در این خصوص هشدار داد و گفت این اظهارات رئیس‌جمهور واقعا «خیره کننده» است. او در ادامه به مطالعات متعددی اشاره کرد که در مورد این دارو انجام شده و نشان داده که مصرف آن ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد، به ویژه برای کسانی که بیماری قلبی دارند.

کاووتو در این خصوص گفت: «واقعیت آن است که وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ باید گفت آن دسته از افراد آسیب‌پذیر یک چیزی برای از دست دادن دارند: جانشان.» مجری فاکس نیوز در ادامه اضافه کرد «اگر شما جزء جمعیت آسیب‌پذیر هستید و از این روش برای پیشگیری از ویروس کرونا استفاده می‌کنید، یا در سناریوی بدتر آنکه با این ویروس سر و کار دارید و جزء آسیب‌پذیر‌ها هستید، این قرص شما را خواهد کشت.»

این انتقادات و هشدار‌های مجری فاکس نیوز پس از آن مطرح شد که رئیس جمهور آمریکا در خبری غافلگیرکننده اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید- ۱۹ روزانه یک عدد قرص «هیدروکسی کلروکین» مصرف می‌کند. او در این باره به خبرنگاران گفت «من ظرف یک هفته و نیم گذشته هر روز یک عدد قرص هیدروکسی کلروکین مصرف کرده‌ام.»

این توصیه ترامپ بار دیگر سبب شد موجی از انتقادات رسانه‌ای متوجه او شود.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟