هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا ممکن است هیچ وقت از بین نرود

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85849

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه هشدار داد که ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است می‌تواند مانند ویروس اچ آی وی به یک بیماری همه‌گیر بومی و دائمی (اندمی) تبدیل شود.

مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: «مهم است که این موضوع مطرح شود: این ویروس ممکن است به یک ویروس همه‌گیر بومی دیگر در جوامع ما تبدیل شود و هرگز از بین نرود.»

وی تاکید کرد: «هیچ وعده‌ای در کار نخواهد بود و تاریخی هم وجود ندارد. این بیماری ممکن است به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود، شاید هم چنین اتفاقی رخ ندهد.»

با این حال وی گفت که جهان تا حدودی توانسته‌ است از عهده این بیماری بر بیاید. وی تاکید کرد که اگر واکسنی برای مهار این ویروس تولید شود باز هم تلاش عظیمی نیاز است.

به گزارش یورونیوز، طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای ویروس جدید کرونا تولید شده است و حتی برخی از این واکسن‌ها مراحل بالینی خود را می‌گذرانند اما متخصصان حوزه پزشکی به دشواری‌ها یافتن واکسن‌های موثر برای مقابله با این ویروس واقف هستند.

رایان با اشاره به تولید واکسن سرخک گفت که این بیماری با وجود واکسن ریشه‌کن نشده است.

طبق آخرین آمارها، تاکنون بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟