هشدار بولسونارو به بایدن به جای تبریک!

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 97921

رئیس جمهور برزیل که هنوز به جو بایدن تبریک نگفته، به او هشدار داد برزیل نمی‌خواهد درباره آمازون تحت فشار قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل که هنوز به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک نگفته است، سه شنبه به او هشدار داد برزیل نمی‌خواهد درباره آمازون تحت فشار قرار بگیرد.

بولسونارو بدون نام بردن از ترامپ گفت ما مدتی پیش شاهد بودیم که یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری می‌گوید اگر من به آتش‌سوزی‌های آمازون پایان ندهم، موانع تجاری برای برزیل ایجاد خواهد کرد.

او در سخنرانی بسیار مبهم در کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا گفت چگونه می‌توانیم با این مسئله مقابله کنیم؟ تنها دیپلماسی کافی نیست. زمانی که دیگر حرفی باقی نمی‌ماند باید باروت داشت. مسئله استفاده کردن از باروت مطرح نیست، اما آن‌ها باید بدانند ما باروت داریم.

این در حالی است که آتش سوزی‌های گسترده سال گذشته در آمازون برزیل این کشور را با انتقادات بین المللی رو به رو کرد. بولسونارو پیش از این در ماه اکتبر اظهارات بایدن در مورد تهدید اقتصادی برزیل در صورت ادامه جنگل زدایی در آمازون را فاجعه‌بار دانست. از دیدگاه او این اظهارات روابط دوستانه میان برازیلیا و واشنگتن را تهدید می‌کند.

با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور راست گرای افراطی برزیل بزرگترین متحد خود را از دست داد. بنابر اعلام تحلیل گران مستقر شدن بایدن در کاخ سفید آشفتگی‌هایی را در روابط دو جانبه با برزیل به ویژه در زمینه آب و هوا و محیط زیست به دنبال خواهد داشت

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟