هشدار ایاد علاوی نسبت به تشکیل دولت جدید عراق بدون جریان صدر

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131388

رئیس ائتلاف “الوطنیه” عراق در سخنانی نسبت به تشکیل هرگونه دولتی در این کشور بدون مشارکت و حضور جریان صدر هشدار داد.

به نقل از بغداد الیوم، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه و نخست‌وزیر اسبق عراق در سخنانی پس از ادای سوگند نمایندگان جایگزین نمایندگان جریان صدر در پارلمان اظهار کرد: تشکیل دولت جدید بدون حضور فراکسیون جریان صدر به عنوان پیروز انتخابات، فقط و فقط اوضاع کشور را پیچیده تر می‌کند.

وی افزود: جریان صدر ثابت کرده است که درصدد تشکیل دولت ملی بوده و به دنبال مناصب نیست.

علاوی با اشاره به معرفی جایگزین نمایندگان جریان صدر، ادامه داد: بهتر بود از همه تلاش‌ها و امکانات موجود برای جلوگیری از استعفای نمایندگان فراکسیون جریان صدر استفاده می‌شد و گفت‌وگوهای سازنده ملی با حضور همه گروه‌های میهن‌پرست بر پایه اصل “نه برنده و نه بازنده” برگزار می‌شد؛ چراکه از دل آن یک دولت ملی به نمایندگی از تمامی اقشار ملت عزیز عراق بیرون می‌آید.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که بخش رسانه‌ای پارلمان عراق پنج‌شنبه اعلام کرد، نمایندگان جدید در داخل پارلمان ادای سوگند کردند که این نمایندگان جایگزین‌های نمایندگان مستعفی از جریان صدر هستند.

اخیرا مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان فراکسیونش در پارلمان خواست استعفا بدهند. محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق استعفای آن‌ها را پذیرفت.

مقتدی صدر در اظهاراتی تلویزیونی گفته بود: ماندن فراکسیون صدر مانعی در برابر تشکیل دولت بوده، پس تمامی نمایندگان فراکسیون آماده استعفا هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟