هشت مقام وزارت دفاع افغانستان به اتهام “فساد” بازداشت شدند

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادسیاست
  • شناسه مطلب: 26522

دادستانی کل افغانستان می‌گوید هشت مقام وزارت دفاع از جمله سه ژنرال به اتهام “جعل و تزویر، اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت” ازسوی مرکز عدلی وقضایی مبارزه با فساد بازداشت شده‌اند.
جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل افغانستان امروز دوشنبه (۲۶ سرطان/تیر) به بی‌بی‌سی گفت وجه اختلاسی که علیه این مقام‌ها دانسته می‌شود بیش از یک میلیون و دوصد هزار دلار است.
اقای رسولی گفت در آغاز یک نفر از این افراد بازداشت شده بود اما پس از تحقیق بیشتر هفت نفر دیگر هم به اتهام فساد اداری بازداشت شدند.
مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری، از یک سال به اینسو به قضایای بزرگ فساد اداری از جمله مقامات بلند پایه نظامی و غیرنظامی رسیدگی می‌کند.
پیش از این نیز مرکز قضایی مبارزه با فساد اداری و جرایم سنگین عبدالواسع رووفی، ژنرال پلیس افغانستان را به جرم “دریافت رشوه و سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای‌اش” به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.
رهبران حکومت وحدت ملی بارها از اراده خود برای مبارزه با فساد سخن گفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان مرکز قضایی مبارزه با فساد اداری را به همین دلیل در ماه سرطان/تیر گذشته تاسیس کرد.
افغانستان به اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان شفافیت بین‌المللی از نظر فساد در بخش دولتی مقام هشتم را در جهان دارا است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟