نیروهای فدرال از سیاتل خارج شدند

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 90429

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از هیل، مقامات رسمی ایالت واشنگتن اعلام کرد افسران نیرو‌های فدرال که پس از تشدید اعتراضات ضد نژادپرستی و بی عدالتی به سیاتل اعزام شده بودند، این شهر را ترک کردند.

جنی دورکان، شهردار دموکرات شهر سیاتل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد واحد تاکتیکی گشت مرزی وزارت امنیت میهن که بدون مشورت و رضایت مقامات دولتی و محلی در سیاتل مستقر شده بودند، این شهر را ترک کردند.

در همین حال، دورکان واحد‌های اجرای قانون فدرال را به افزایش خشونت در سیاتل و همچنین در پورتلند متهم کرد و در ادامه گفت: تصمیمات استقرار نیرو‌های پولیس باید از سوی مقامات ایالتی گرفته شود و نه رئیس جمهور دونالد ترامپ.

شهردار سیاتل پیش از این ضمن انتقاد از حضور نیرو‌های فدرال در این شهر گفته بود: «ما به اعزام نیروی نظامی فدرال به شهرهایمان نیاز نداریم. ما از دولت فدرال در حوزه‌هایی مانند مقابله با کرونا و پیامد‌های آن کمک می‌خواهیم که این درخواست هم بی پاسخ مانده است.»

پلیس و معترضان طی روز‌های گذشته بار دیگر در شماری از شهر‌های آمریکا باهم درگیر شدند. در شهر پورتلند در ایالت اورگن، دولت ترامپ ظاهرا سرگرم اعزام ماموران فدرال بیشتری است تا با درگیری‌های شبانه در آنجا مقابله کنند. این خبری بود که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد.

برخی از معترضانی که در آغاز به کشته شدن جورج فلوید، تبعه سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست آمریکا اعتراض می‌کردند اکنون با حجم زیاد نیرو‌های فدرال نیز مواجهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟