نگرانی فیفا از چالش‌ها در برابر کار کمیسیون شکایات

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 73023

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) در اعلامیه‌ای از تلاش‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی برای رسیدگی دقیق و منصفانه به شکایات استقبال کرد.

در این اعلامیه آمده‌است که بررسی و رسیدگی به ۱۶ هزار و ۵۰۰ شکایت نیازمند اجراآت شفاف، دقیق و همه‌جانبه‌ کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در روشنی قانون است.

فیفا همچنین افزود رسیدگی به رقم درشت شکایات به فرصت بیشتر ضرورت دارد و این امر یک چالش جدی در برابر کار کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی است.

در اعلامیه این نهاد آمده که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی باید زمینه را برای رسیدگی به شکایات در دفاتر ولایتی این کمیسیون مساعد می‌کرد؛ اما وجود برخی کاستی‌ها، باعث طولانی‌شدن روند خواهد شد.

این نهاد ناظر بر روند انتخابات از کمیسیون شکایات خواست که درباره ارزیابی‌های اولیه‌اش به مردم و طرف‌های دخیل اطلاعات ارایه کند و نیز موقف روشن خود را در رابطه به رعایت فرصت زمانی ۱۵ روزه توسط دفاتر ولایتی این کمیسیون و یا تمدید احتمالی اتخاذ کند.

از طرفی هم فیفا از همه طرف‌های دخیل در روند انتخابات خواسته است که به‌منظور تقویت اعتبار و مشروعیت قانونی روند انتخابات با کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی همکاری و از هر گونه مداخله در کار این کمیسیون جلوگیری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟