نگرانی استرالیا از اعتیاد نسل جوان به سیگارهای الکترونیک

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136894

استرالیا در اقدامی بی سابقه برای مقابله با مصرف دخانیات در این کشور با هدف مقابله با ترویج بیش از حد سیگار الکترونیکی به ویژه در میان قشر جوان و نوجوان این کشور، قوانین سخت گیرانه ای را به اجرا گذاشت.

به نقل از رسانه‌های خارجی، دولت فدرال استرالیا در حال حاضر اقداماتی را برای ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف، واردات این محصول، محدود کردن طعم ها، رنگ ها، کاهش سطح نیکوتین مجاز این محصولات اتخاذ کرده است.

به گفته مارک باتلر وزیر بهداشت استرالیا، این محصولات که در بسته بندی های به ظاهر جذاب و با طعمهای مختلف با هدف کمک به ترک سیگار در بازار عرضه می شود، به نوعی موجبات اعتیاد نسل جوان را فراهم خواهد آورد و سبب ترک سیگار نخواهد شد.

همچنین بر اساس قوانین جدید، این سیگارهای الکترونیکی باید در بسته بندی های دارویی عرضه شود.

به باور باتلر سیگارهای الکترونیکی به یک محصول تفریحی تبدیل شده است و بیشتر به نوجوانان و جوانان فروخته میشود.

وزیر بهداشت استرالیا می گوید سیگارهای الکترونیکی در حال حاضر نسل جوان را در این کشور قرار داده است. وی افزود این محصول در مغازه ها در کنار آبنبات و شکلات به فروش می رسد و در حال حاضر به یک مسئله رفتاری در دبیرستان تبدیل شده است و به سرعت در مدارس ابتدایی در حال گسترش است.

دولت فدرال استرالیا همچنین بودجه ای به ارزش ۱۵۵ میلیون دالر برای تامین مالی اقدامات جدید برای محافظت در برابر آسیبهای ناشی تنباکو و سیگارهای الکترونیکی در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، استرالیا یکی از سخت ترین قوانین ضد سیگار کشیدن در جهان را به خود اختصاص می دهد. این کشور در ۲۰۱۲ تولید کنندگان سیگار را مجبور کرد از استفاده از نام های تجاری رنگارنگ و پرطمطراق خودداری کرده و سیگار را در بسته های معمولی به فروش رسانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟