نهادهای حامی رسانه‌ها خواستار آزادی فوری «فیض‌الله جلال» شدند

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 126209

نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران در یک اعلامیه مشترک خواستار رهایی فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل شده و بازداشت او توسط طالبان را مصداق محدودیت آزادی بیان در افغانستان خوانده‌اند.

در این اعلامیه آمده‌است که بیان حقایق و هر آنچه که بر مردم افغانستان می‌گذرد، کار ایمانی و وجدانی هر افغان است و بر نیروهای طالبان لازم است تا هر آنچه اتفاق افتاده‌است را مطابق قانون دسترسی به اطلاعات به مردم افغانستان و جامعه‌ رسانه‌ای بیان کنند.

نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران گفته‌اند که تداوم چنین بازداشت‌هایی خلاف موازین حقوق بشری است.

آنان از مقامات طالبان خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر فیض‌الله جلال را از بند رها کنند تا بیشتر از این به آزادی بیان و رسانه‌ها در افغانستان صدمه وارد نشود.

نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران همچنین از سازمان ملل متحد، نهادهای بین‌المللی حامی رسانه‌های آزاد جهان و سازمان‌های حقوق بشری خواسته‌اند تا برای رهایی فیض‌الله جلال از هرگونه تلاشی دریغ نورزند.

گفتنی است که فیض‌الله جلال استاد دانشکده حقوق دانشگاه کابل روز گذشته ازسوی نیروهای امنیتی طالبان بازداشت شده بود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که فیض الله جلال، استاد دانشگاه کابل به جرم تحریک مردم علیه نظام بازداشت شده است.

استاد جلال، استاد حقوق در دانشگاه کابل، در تاریخ ۳۰ عقرب/ آبان در یک گفتگوی زنده در طلوع‌نیوز با محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از طالبان به‌شدت انتقاد کرده بود بخشی از سخنان این استاد دانشگاه کابل در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بود.

در آن زمان استاد جلال با الفاظ شدید از عملکرد طالبان انتقاد کرد و از آنان خواسته بود تا خود را اصلاح کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟