نهادهای امدادی بریتانیا برای مردم افغانستان کمک جمع‌ می‌کنند

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 125217

کمیته اضطراری حوادث طبیعی بریتانیا اعلام کرده‌است که برای مردم افغانستان کمک جمع‌آوری می‌کند.

ین کمیته شامل ۱۵ نهاد امدادی بریتانیا از جمله آکسفام، کمک مسیحی، امداد اسلامی و صلیب سرخ بریتانیا است و از امروز (چهارشبنه، ۲۴ قوس) روند جمع‌آوری کمک را آغاز کرده‌است.

کمیته اضطراری حوادث طبیعی بریتانیا هشدار داده که همه‌گیری کرونا، درگیری و خشک‌سالی در افغانستان این کشور را به «نقطه اوج» بحران رسانده‌است.

به گفته این کمیته، هشت میلیون نفر در افغانستان در معرض خطر گرسنگی شدید هستند و در مجموع ۲۲ میلیون نفر – بیش از نیمی از جمعیت کشور در حال حاضر غذای کافی برای خوردن ندارند. انتظار می‌رود سه میلیون کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه حاد رنج ببرند.

طبق گزارش، یک میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان ممکن است در زمستان امسال بمیرند.

مریان هورن؛ مشاور ارشد، بحران‌های بشردوستانه و فوریت‌های صلیب سرخ بریتانیا که به افغانستان سفر داشته، گفته است: «مردم دست به دهان زندگی می‌کنند و نمی‌دانند وعده غذایی بعدی از کجا خواهد آمد. چیزی که من تجربه می کنم احساس ناامیدی در افغانستان است، جایی که مردم به طور سنتی انعطاف‌پذیر هستند.»

وی در سخنرانی خود در مراسم آغاز درخواست کمک برای نیازمندان در افغانستان گفت: «ما امیدواریم که با اندکی کمک، بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و به حمایت از کسانی که در کنار هم هستند ادامه دهیم.»

به گزارش بی بی سی انگلیسی، درخواست‌ نهادهای امدادی از تلویزیون‌ها و رادیوها پخش خواهد شد.

دولت بریتانیا کمک‌های مردمی را دوبرابر خواهد کرد و در مجموع تا سقف ۱۰ میلیون پوند خواهد رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟