نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان از موقف کشورهای غربی درباره ایجاد حکومت منتخب حمایت کردند

  • انتشار: ۲ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 133282
افغانستان

نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان از موضع اخیر نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و امریکا درباره ایجاد حکومت منتخب در افغانستان حمایت کردند.

نمایندگان کشورهای مذکور پنجشنبه هشدار دادند که بدون ایجاد حکومت منتخب منازعات مسلحانه افزایش می‌یابد.

نمایندگان ویژه کشورهای مذکور برای افغانستان هفته گذشته در واشنگتن دیدار و روز پنجشنبه، ۳۱ سنبله اعلامیه مشترکی نشر کردند که در آن از راه‌اندازی گفتگوی بین‌الافغانی برای ایجاد نظمی مبتنی بر قانون اساسی در افغانستان حمایت شده است.

آنان همچنین گفتند که صلح پایدار و ثبات در افغانستان مستلزم ایجاد یک حکومت منتخب است و بدون ایجاد حکومت منتخب، فراگیر و پاسخگو درگیری‌های مسلحانه به شکل چشمگیری در افغانستان افزایش می‌یابد.

در اعلامیه مشترک نماینده‌های ویژه کشورهای غربی آمده است: «صلح پایدار و ثبات در افغانستان مستلزم یک گفتگوی ملی معتبر و فراگیر است که منجر به شکل‌گیری نظم قانون اساسی با یک نظام سیاسی منتخب ‌شود.»

سفارت‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان با نشر یک اعلامیه مشترک، از این موقف کشورهای غربی حمایت‌شان را ابراز کرده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی نمایندگی افغانستان در جنیوا نشر شده، آمده است: «ما امیدواریم که این اعلامیه مشترک آغازگر تلاش‌های بین‌المللی باشد تا افغانستان به صلح و ثبات واقعی برسد.»

در اعلامیه سفارت‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان از ایجاد حکومت منتخب، فراگیر، پاسخگو و نظم مبتنی بر قانون اساسی نیز حمایت شده است.

در اعلامیه این نمایندگی‌ها از نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی و نقض کنوانسیون‌های حقوق بشر توسط طالبان یادآوری شده و آمده است طالبان توان تامین حقوق برابر برای شهروندان افغانستان به ویژه زنان و دختران افغان را ندارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟