نمایندگان کنگره آمریکا، اوکراین را به مردم خود ترجیح دادند

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130386

دو منبع آگاه اعلام کردند که اعضای دموکرات کنگره آمریکا موافقت کردند که ۳۹.۸ میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین ارائه کنند.

اقدام فوق نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه تأخیر در رأی‌گیری می‌تواند جریان ارسال تسلیحات ایالات متحده به دولت کی یف را مختل کند، بر طرف می‌سازد.

مجلس نمایندگان قرار است این طرح را امروز سه شنبه به تصویب برساند و سناتورهای مجلس سنا نیز اعلام کردند که آماده اند تا سریعاً در رابطه با تصویب آن اقدامات لازم را انجام دهند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ابتدا درخواست ۳۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین کرده بود، اما کنگره چند میلیارد دلار دیگر شامل ۳.۴ میلیارد برای کمک غذایی و ۳.۴ میلیارد تجهیزات نظامی بر مبلغ پیشنهادی بایدن افزوده است.

طرح مذکور در اولویت کار کنگره آمریکا قرار گرفته است و این در حالی است که بررسی لایحه برای بودجه اضافی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا در این کشور که مدت هاست در نوبت بررسی قرار دارد، باز هم به تعویق انداخته شد.

بایدن روز دوشنبه از کنگره این کشور خواست تا فوراً لایحه کمک به اوکراین را تصویب کند و برای اولین بار هشدار داد که کمک‌های موجود در تقریباً طی ده روز به پایان می‌رسد.

وی در بیانیه‌ای خطاب به کنگره گفت: در چند روز آینده آن (طرح تصویب شده) روی میز کار من باشد.

آمریکا به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد از اوکراین حمایت طولانی مدت به عمل آورد و تاکنون میلیاردها دلار کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مسئله‌ای که از سوی مسکو به عنوان ریختن بنزین بر روی آتش درگیری‌ها تلقی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟