نمایندگان عراقی خواستار برکناری رئیس پارلمان شدند

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86398

«جواد موسوی» از رهبران ائتلاف سائرون در عراق امروز اعلام کرد بیش از ۱۳۰ امضا از نمایندگان برای برکناری «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان از سمتش جمع آوری شده است.

موسوی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: ائتلاف سائرون به شدت بر عملکرد حلبوسی، به خصوص در مسأله کرونا اعتراض دارد. عدد مطلوب برای برکناری رئیس پارلمان از سمتش، ۱۶۵ نماینده است که تا کنون بیش از ۱۳۰ نماینده آن را امضا کرده اند.

این نماینده ائتلاف سائرون همچنین گفت: تمایل‌ها و درخواست‌هایی برای برکناری مستقیم حلبوسی از سمتش پس از تعطیلات عید وجود دارد. حلبوسی نتوانست وظایفش را در زمینه‌های پزشکی و اقتصادی که کشور ما در ماه‌های گذشته با آن درگیر بوده، به انجام برساند.

موسوی همچنین اعلام کرد تمایل‌هایی نیز از سوی برخی نمایندگان وجود دارد تا به فهرست امضا کنندگانی بپیوندند که تمایل به برکناری حلبوسی دارند و این افراد تعدادشان نیز کم نبوده و از فراکسیون‌های مختلف هستند.

محمد الحلبوسی سیاستمدار سنی و رئیس کنونی پارلمان عراق است که با ۳۸ سال سن، هم اکنون جوان‌ترین رئیس پارلمان عراق در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ برخی از اعضای پارلمان عراق دلیل شکست «محمد توفیق علاوی» نامزد پیشین نخست وزیری این کشور را تبانی رئیس پارلمان عراق با گروه‌های سیاسی می‌دانستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟