نماینده هرات: «اسماعیل خان» به عنوان والی و فرمانده واحد جنگ در هرات منصوب شود

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 117725

در پی حملات اخیر طالبان به برخی شهر‌ها از جمله هرات، نشست اضطراری در خانه میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان با حضور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، محمدیونس قانونی، عضو کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی و شماری از اعضای مجلس نمایندگان برگزار شد.

حبیب‌الرحمان پدرام، نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان در صغحه فیسبوک خود نوشت که در این نشست از دولت خواسته شده است تا محمداسماعیل خان به عنوان والی هرات تعیین شود.

به گفته وی، در این نشست همچنین پیشنهاد شده است که با تعیین محمداسماعیل خان به عنوان والی، فرماندهی و مدیریت واحد جنگ در هرات هم تحت نظر او ایجاد شود.

پدرام افزوده است که گلبدین الکوزی، به عنوان فرمانده قول اردو/ لشکر ۲۰۷ ظفر، سیدنصیر علوی به عنوان رئیس امنیت ملی هرات و شیرآقا الکوزی نیز به عنوان فرمانده پولیس این ولایت پیشنهاد شده است.

وی افزوده است که شماری از اشتراک‌کنندگان در این نشست همچنین از حکومت خواسته‌اند تا جبهه بسیج مردمی را با مهمات بیشتر تجهیز و تمویل و کمبودی‌های نیرو‌های دولتی را رفع کند. آن‌ها تاکید کرده‌اند که عملیات هوایی به مواضع طالبان در هرات بیشتر و نیرو‌های هوایی این ولایت با هواپیما‌های «MD۵۳۰»  و «A۲۹» و بلک‌هاک تجهیز شوند.

حبیب‌الرحمان پدرام همچنین گفته است که معین ارشد امنیتی وزارت داخله به زودی با نیروی پشتیبانی عازم هرات می‌شود.

گفتنی است که ولایت هرات و به‌خصوص ولسوالی گذره این ولایت از چهارشنبه شب هفته گذشته تاکنون شاهد حملات سمهگین جنگجویان گروه طالبان بوده است. این گروه در بعضی نقاط هم پیشروی داشته است.

هم اکنون نیرو‌های دولتی و مقاومت مردمی در جبهبات «پل پشتون» و «پل مالان»، در نزدیکی شهر هرات مصروف جنگ با طالبان هستند.

رهبری نیرو‌های بسیج مردمی به دوش محمداسماعیل خان، از فرماندهان پیشین جهادی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟