نماینده مجلس ایران: با طرح «سازمان ملی مهاجرت» به کسی اقامت یا تابعیت نمیدهیم!

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 134455

سیدحمیدرضا کاظمی در توضیح طرح تاسیس سازمان ملی اقامت، گفت: ما شاهد جمعیت ۵ میلیونی مهاجرین در ایران هستیم که مجموعه‌ای تحت عنوان اداره‌کل مهاجرت ذیل یکی از مجموعه‌های وزارت کشور متولی آن‌هاست. با توجه به فضایی که این جمعیت ۵ میلیونی اتباع خارجی در کشور ما در حوزه اشتغال و دیگر حوزه‌ها ایجاد کردند، یک مجموعه یا سازمان باید ساماندهی مهاجرین خارجی را به عهده گیرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شهرآرا نیوز، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی ایران، افزود: ما قرار نیست به کسی اقامت یا تابعیت بدهیم، حداقل آخرین وضعیت مهاجرین باید مشخص و ساماندهی شود، همچنین قانونی یا غیر قانونی بودن حضور آن‌ها را این سازمان باید مشخص کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور دنیا جمعیت کمتر از ۵ میلیون نفر دارند، اظهار کرد: جمعیت این اتباع خارجی در کشور ما به همین میزان است، زیرا تاکنون این موضوع را جدی نگرفیتم و مجموعه توانمندی که بتواند برنامه اشتغال، ساماندهی، حضور قانونی یا غیرقانونی آن‌ها را بررسی کند، نداشتیم.

کاظمی در ادامه یادآور شد: برخی دستگاه‌ها افرادی که غیرقانونی وارد کشور شدند را به مرز می‌بردند و آن طرف مرز رهایش می‌کنند و این افراد مجدد به کشور ما باز می‌گردند. حال آنکه اگر سازمان قوی با برنامه مدون باشد، این افراد را به درستی مدیریت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی ایران، تصریح کرد: مجلس دنبال ارتقاء این جایگاه است تا با برنامه مدون بتواند وضعیت اتباع خارجی را در کشور ساماندهی و مدیریت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟