نماینده فلسطین: جامعه بین‌الملل باید اقدامات جدی علیه اسرائیل اتخاذ کند

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138135

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، باید جامعه بین‌الملل اقدامات جدی را برای مجازات جنایتکاران جنگی اسرائیلی و اجرای قوانینی برای حمایت از غیرنظامیان و تضمین صلح و امنیت اتخاذ کند.

به نقل از رسانه‌های خارجی، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درباره حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه گفت: اسرائیل بار دیگر بدون هیچ‌گونه خویشتنداری یا عذاب وجدان یا بدون هیچ‌گونه مجازاتی به غزه حمله کرد. اسرائیل همچنان به تجاوزات و حملات نظامی مکرر خود به غزه در مقابل چشم جامعه بین‌المللی و شورای امنیت بدون هیچ مجازاتی ادامه می‌دهد؛ حملاتی که منجر به شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان فلسطینی، از بین رفتن املاک نظامی و زیرساخت و ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان غیرنظامی می‌شود.

وی گفت: در راستای عملیات قتل غیر قانونی در کرانه باختری نیروهای اسرائیل حملات هوایی را به پایگاه‌هایی در نوار غزه انجام دادند که به شهادت ۱۵ شهروند فلسطینی از جمله چهار کودک و چهار زن و یک پزشک و زخمی شدن ۲۰ تن منجر شده است. اسرائیل برای هدف قرار دادن و اعدام فلسطینی‌ها به صورت عمدی برای این تجاوز برنامه‌ریزی کرده بود. خانواده‌هایی به صورت کامل در این حملات به شهادت رسیدند. یک دندان پزشک به همراه همسر و پسرش در این حملات به شهادت رسیدند و دختر کوچکشان یتیم شد.

ریاض منصور این حملات را محکوم کرده و خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی شد.

وی تأکید کرد: شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و جامعه بین‌الملل باید اقدام جدی اتخاذ کنند. اکنون زمان مجازات اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای پایان دادن به این قتل، تخریب، استعمار و الحاق رسیده است. قوانین بین‌الملل بسیار واضح و جامع است و باید در تمام شرایط به آن پایبند بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟