نماینده عراقی: تاخیر در تشکیل کابینه جدید به علت وجود اختلاف‌هاست

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84325

به نقل از روزنامه رای الیوم، «کاطع الرکابی»، نماینده پارلمان عراق، گفت کار تشکیل کابینه جدید به علت اختلافات فراکسیون‌های پارلمانی بر سر تقسیم پست‌های وزارتی با دشواری مواجه است.

او دیروز در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: «تاخیر در تشکیل کابینه جدید به علت مشکلات موجود پیش از انتخاب مصطفی الکاظمی، مامور تشکیل کابینه، و همچنین وجود اختلافاتی بر سر دیدگاه‌های فراکسیون‌های سیاسی مختلف و اصرار آن‌ها برای دریافت سهیمه‌های خود از مناصب وزارتی است. گر چه فراکسیون‌های سیاسی در ظاهر دارای مواضع حمایتی هستند، در باطن کسب این مناصب را حق خود می‌دانند».

این نماینده تاکید کرد: «همه فراکسیون‌های سیاسی همچنان بر موضع خود مبنی بر کسب چند پست وزارتی اصرار دارند و انتظار می‌رود این هفته کار تشکیل کابینه پس از اعلام اسامی کابینه به نمایندگان پارلمان تکمیل شود و پس از آن، از پارلمان خواسته می‌شود برای رای دادن به کابینه تشکیل جلسه دهد.

الرکابی در ادامه گفت: «در لیست وزرای کابینه که در اختیار برخی رسانه‌های داخلی قرار گرفته است، اختلافاتی بر سر برخی وزرا وجود دارد که (به طور حتم) افراد دیگری جایگزین آن‌ها خواهند شد و به علت وجود اختلافاتی بر سر برخی کاندیدا‌های پست‌های وزارتی، رای‌گیری در جلسه پارلمان بر سر کل کابینه نخواهد بود».

او افزود: «رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بدون استثناء همه فراکسیون‌های پارلمانی برای کسب مناصب وزارتی در صدد اعمال خواست خود هستند».

مصطفی الکاظمی برای معرفی کابینه خود به پارلمان سی روز یعنی حداکثر تا نهم ماه آتی میلادی مهلت دارد. وی نهم ماه گذشته به عنوان مامور تشکیل کابینه انتخاب شد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟