نماینده سازمان ملل: اشتراک‌کننده‌گان نشست دوحه علاقه‌مند تداوم کمک‌ها به افغانسان اند

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 138857

نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی گروه طالبان گفته است، کشور‌های اشتراک کننده در نشست دو هفته قبل دوحه علاقه‌مند تداوم کمک‌ها به افغانستان و تعامل با طالبان هستند.

روزا اوتونبایوا، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی گروه طالبان دیدار کرده و گفته کشور‌های اشتراک کننده در نشست دو هفته قبل دوحه علاقه‌مند تداوم کمک‌ها به افغانستان و تعامل با طالبان هستند.

حکومت طالبان امروز (سه‌شنبه، ۲۶ثور) در اعلامیه‌ی از قول عبدالکبیر گفته که این گروه امیدوار است که حقایق موجود در افغانستان به خوبی درک شده و به گوش جهانیان رسانیده شود.

مولوی عبدالکبیر گفته با توجه به دستاوردهای موجود در عرصه‌های مختلف، جامعه بین‌المللی باید با امارت طالبان تعامل و تفاهم خوب داشته باشد.

نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد هم در این دیدار گفته در نشست دوحه روی موضوعات مهم بحث صورت گرفت و نمایندگان کشورهای اشتراک کننده علاقمند تداوم کمک ها با افغانستان و تعامل با حکومت طالبان بودند.

گفتنی است حدود دو هفته پیش نشستی در باره افغانستان به ریاست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دوحه پایتخت قطر برگزار شده بود که در آن اشتراک کننندگان اوضاع جاری کشور را بررسی کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟