نشست بی نتیجه پارلمان عراق درباره زمان انتخاب رئیس جمهور جدید

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131787

نشست هیئت رئیسه و رؤسای جریان های سیاسی پارلمان عراق برای تعیین موعد انتخاب رئیس جمهوری این کشور بدون نتیجه ملموسی و تعیین موعد مشخص به پایان رسید.

روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که نشست عصر دوشنبه هیئت رئیسه و رؤسای گروههای سیاسی پارلمان عراق بدون دستیابی به توافق برسر موعد انتخاب رئیس جمهور پایان یافت.

محمد الصهیود، نماینده پارلمان عراق از چارچوب هماهنگی شیعیان این کشور در این باره گفت: در نشست رئیس پارلمان و رؤسای فراکسیون‌ها سازوکار تقسیم نمایندگان جایگزین نمایندگان جریان صدر میان کمیسیون های پارلمان و همچنین قوانین منتظر تصویب در فصل قانون گذاری جدید پارلمان مورد بررسی قرار گرفتند.

وی گزارش داد: ریاست پارلمان از چارچوب هماهنگی خواست که هرچه سریعتر نامزدش برای پست معاون اول رئیس پارلمان را معرفی کند. در این باره به زودی تصمیم گیری می‌شود و احتمال می‌رود که این اتفاق ابتدای هفته آتی رخ دهد.

الصهیود ادامه داد: این نشست بدون دستیابی به توافقی درباره پرونده ریاست جمهوری و تعیین موعد مشخصی برای انتخاب رئیس جمهور پایان یافت. اگرچه امیدوار بودیم این جلسه هفته جاری برگزار شود، اما ادامه اختلافات کردها آن را به هفته آینده یا حتی هفته‌های بعد موکول می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟