ند پرایس: می‌خواهیم مطمئن شویم که ۳.۵ میلیارد دالر به مردم افغانستان برسد نه طالبان

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 131857

پس از آن که برخی مقام‌های امریکایی از تلاش‌ها به هدف زمینه‌سازی برای استفاده از سه و نیم میلیارد دالر پول منجمد شدۀ بانک مرکزی افغانستان خبر دادند، حالا وزارت خارجۀ امریکا از کار روی رفع نگرانی‌ها در مورد استفاده از این دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان خبر داده است.

ند پرایس، سخنگوی این وزارت به تازگی در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفته است که بحث‌ها در این مورد ادامه دارد: «هنوز بحث‌ها ادامه دارند. ما در تلاش هستیم تا هرچه زودتر نگرانی‌های مربوط به استفاده از ذخایر مجاز ۳.۵ میلیارد دالری بانک مرکزی افغانستان را برطرف کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این به سود مردم افغانستان است و نه طالبان.»

پرایس افزود: «ما با افغان‌ها کار می‌کنیم، ما با شرکای محلی در سطح فنی کار می‌کنیم تا به مسائل زیربنایی اقتصاد کلان رسیدگی کنیم_آن‌چه که به باور ما، ثبات لازم را برای مؤثرتر بودن پاسخ‌های بشردوستانه کنونی فراهم می‌کند و بسیاری از آن مواردی را کاهش خواهد داد که سبب بحران بشری شده اند که امروز گواه آن هستیم.»

این در حالیست که پیش از این برخی مقام‌های امریکایی که نخواستند نام‌های شان منتشر شود، دوشنبه هفته روان در یک نشست آنلاین گفته اند که تلاش‌ها به هدف زمینه سازی برای استفاده از سه و نیم میلیارد دالر پول منجمد شدۀ بانک مرکزی افغانستان جریان دارد تا این پول‌ها در اختیار افغان‌ها قرار داده شود.

آنان گفتند که تلاش‌ها جریان دارند تا افغان‌ها از نصف هفت میلیارد دالر پشتوانۀ خارجی بانک مرکزی افغانستان که در امریکا منجمد شده مستفید شوند.

از سویی هم توماس وست، فرستادۀ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در حساب توییتر خود گفته بود که در این مورد گفت‌وگوهایی با نمایندگان طالبان در دوحه داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟