ند پرایس: محدودیت بر سفر دو مقام طالبان به درخواست امریکا وضع شده است

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 131367

پس از آن‌که موضوع وضع محدودیت بر سفرهای بیرونی دو مقام طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد رسانه‌ای شد، وزارت خارجۀ امریکا گفته است که این کار به پیشنهاد دولت امریکا صورت گرفته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه به روز سه‌شنبه در یک نشست خبری به پرسش خبرنگاران گفت: ما پیشنهاد کردیم که شورای امنیت این گام را بردارد تا به گونۀ واضح به طالبان بفهماند که مانع شدن آنان از آموزش‌های متوسطه دختران عواقبی دارد، از جمله پیامدهای بسیار عملی مانند این اقدام شورای امنیت. شورا از طریق بیانیه‌های مطبوعاتی نگرانی عمیق خود را در مورد از بین رفتن احترام به حقوق بشر از جمله حقوق زنان، دختران و سایر گروه‌های اقلیت در افغانستان ابراز کرده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا افزوده که آنان به هماهنگی‌شان با شرکایشان در سازمان ملل متحد و دیگر ذینفعان ادامه خواهند داد تا کسانی را که مسئول هستند پاسخگو قرار دهند.

به گفته آقای پرایس، این پاسخگو قرار دادن تنها مربوط به حملات خشونت‌آمیزی که در داخل افغانستان دیده می‌شود نیست، بلکه شامل کسانی می‌شود که به دنبال تضعیف حقوق و حمایت‌هایی هستند که برای اقلیت‌های افغانستان در نظر گرفته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟