نخست وزیر سودان استعفا داد

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 125967

 عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در ادامه اعتراضات مردمی به قدرت گرفتن نظامیان نتوانست پس از چند ماه دولت جدید را معرفی کند برای همین تصمیم به کناره گیری از قدرت گرفت.

وی پس از اعلام این خبر گفت: توافق برای انتقال سیاسی قدرت در سودان نیاز به برگزاری همه پرسی دارد. قطعاً زنان و مردان بهتری در این کشور هستند که می‌توانند در انتقال قدرت و برپایی کشوری دموکراتیک در سودان کمک کنند. برای همین من تصمیم گرفتم استعفای خود را به عنوان نخست وزیر اعلام کنم.

عبدالله حمدوک در جریان کودتای ۲۵ اکتبر در سودان و قدرت گرفتن نیرو‌های نظامی در این کشور برکنار شد و در خانه خود حبس شد تا اینکه در نوامبر سال گذشته میلادی دوباره با توافق با مقامات نظامی به سر کار خود بازگشت. اعلام خبر استعفای عبدالله حمدوک موجب اعتراض مردمی در خیابان‌های سودان شد.

کمیته پزشکان سودان ساعاتی پس از اعتراضات مردمی در این کشور اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی در جریان اعتراضات روز گذشته در سودان علیه حکومت نظامی در کشور ۲ نفر از مردم عادی را کشتند.

به گفته کمیته مرکزی پزشکان سودان، تعداد کشته شدگان پس از اعتراضات کودتای ۲۵ اکتبر تا به امروز به نفر رسیده است. یکی از معترضان بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیرو‌های امنیتی با ناحیه سینه کشته شده است.

مردم سودان هفته هاست به قدرت گرفتن ارتش در این کشور اعتراض دارند و می‌گویند نیرو‌های نظامی باید از قدرت سیاسی در این کشور کناره گیری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟