نتانیاهو خواستار سرنگونی کابینه تل آویو شد

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130311

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در توئیتر بر سرنگونی دولت بنت و استعفای کابینه او به دلیل ناکارآمدی تاکید کرد.

در این ارتباط، نتانیاهو در توئیتر گفته است: «دولت فریبکار و ضعیف بنت به جای مبارزه با تروریسم، مشغول جلسات مطبوعاتی دروغین است. طبق معمول، آنها واقعیت‌ها را فراموش می‌کنند. نتانیاهو کسی بود که دستور ترور احمد الجعبری فرمانده شاخه نظامی حماس و ابوالعطا از رهبران برجسته جهاد اسلامی و همچنین دستور تمدید عملیات نگهبان دیوارها برای از بین بردن یحیی السنوار و محمد ضیف (فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس) بر خلاف فشارهای جبهه‌های مختلف داخل اسرائیل را صادر کرده است.»

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «در زمان نتانیاهو، حماس می‌دانست که بهای اقداماتش را خواهد پرداخت، اما در دوره بنت، آنها ضعف او را احساس می‌کنند و جرأت می‌کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که منتظر حمله بعدی باشیم. این دولت باید به خانه خود برود و باید بلافاصله یک دولت ملی قدرتمند به ریاست نتانیاهو تشکیل شود که آرامش و امنیت را به اسرائیلی‌ها بازگرداند. طبق داده‌های ارتش اسرائیل، در دوران ریاست حزب لیکود و نتانیاهو، ما در امن ترین دوره به سر می‌بردیم، اما اکنون در دوره نخست وزیری بنت، ۱۹ نفر در یک ماه و نیم گذشته کشته شدند.»

هفته گذشته نیز وبگاه صهیونیستی وای نت در گزارشی نوشت که در یک ماه اخیر ۱۵ اسرائیلی در عملیات‌های مختلف فلسطینی‌ها به هلاکت رسیده‌اند. بنابراین گزارش، جدای از عملیات در شهرک ارئیل در کرانه باختری که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست منجر شد، در ماه آوریل جاری در جریان چهار عملیات دیگر، ۱۴ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

این در حالی است که عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها در ماه جاری میلادی بیشتر در اراضی ۱۹۴۸ رخ داده که برای دوایر امنیتی رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده است.

براین اساس، جزئیات عملیات‌های یک ماه اخیر فلسطینی‌ها به شرح زیر بوده است:

در روز هفتم آوریل ۲۰۲۲ در جریان عملیات مسلحانه شهید «رعد حازم» (از اهالی جنین) در خیابان دیزنگف در شهر تل‌آویو، ۳ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در روز ۲۹ مارس در جریان عملیات مسلحانه شهید «ضیا حمارشه» (از اهالی جنین) در شهرک بنی براک ۵ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در روز ۲۷ مارس گذشته در عملیات «ایمن اغباریه» و «ابراهیم اغباریه» (از اهالی ام الفحم) در شهرک الخضریه ۲ افسر مرزی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در روز ۲۰ مارس در عملیات «محمد ابوالقیعان» (از اهالی نقب) که با استفاده از سلاح سرد انجام شد، ۴ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

البته منابع فلسطینی عنوان کرده‌اند که میزان تلفات صهیونیست‌ها در عملیات‌های اخیر بیشتر از میزان اعلام شده است و دوایر صهیونیستی در راستای کنترل جامعه صهیونیستی و عدم افزایش وحشت آنان در رژیمی که بقایش در خطر است، آمار تلفات خود را شدیداً سانسور می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟