نبیل: در روند صلح صداقتی دیده نمی‌شود/ کشور به یک بحران جدید می رود

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 106643

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی شب گذشته در توییتی ضمن انتقاد از روند صلح، تاکید کرد که هیچ نشانی از صداقت در روند صلح دیده نمی‌شود.

نبیل گفت از همان ابتدای روند گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، براى مردم افغانستان آشکار بود که هر دو جانب در مذاکرات صلح صادق نیستند.

وی بیان داشت علی‌رغم آغاز مذاکرات درون افغانی صلح، بازهم یک جانب در حال کشتن است و جانب دیگر در حال شمردن تلفات جنگ می‌باشد.

به باور این مقام پیشین امنیت ملی، در این جنگ فرسایشى بازیگران اصلى دیگران‌اند و در این میان فقط بیچاره ترین شهروندان افغانستان قربانى این جنگ می‌شوند.

نبیل پیش از این نیز گفته بود که ‏گروه طالبان مذاکرات صلح را به دید یک تاکتیک می‌بیند و در اصل به دنبال انحصار قدرت در غلاف دین و فروپاشی نهادهای افغانستان است.

او با یادآوری تجاوز ارتش سرخ به افغانستان، خاطرنشان ساخت که اتحاد جماهیر شوروى وقت نیز با قدرت نظامی خود به افغانستان لشکر کشید، اما جنگ را برای ما به میراث گذاشت و ما هم بسیار صادقانه وسیله جنگ‌هاى نیابتى همسایه‌هاى خود شدیم.

رئیس پیشین امنیت ملی کشور هشدار می‌دهد که اگر این بار تمام افغان‌ها به شمول طالبان و حکومت هوشیار نشوند ‏و براى بقاى افغانستان تلاش نکنند، بیم تکرار همان سناریوى اتحاد جماهیر شوروى وقت با ابعاد وسیع‌تر آن در حال تکرار است.

این اظهارات در حال مطرح می‌شود که گروه طالبان از چند هفته به این طرف روند مذاکرات درون افغانی در دوحه را متوقف کرده و بر سر میز گفت‌وگوهای صلح حاضر نمی‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟