ناپدید شدن صدها کودک پناهجوی افغان در آلمان

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 84141

به نقل از «کودک نیوز»، دستکم ۱۷۸۵ کودک پناهجو که بیشتر آنها از افغانستان هستند از آخر ماه مارس سالجاری میلادی در آلمان ناپدید شده‌اند.

این رسانه با استناد به پاسخ دولت آلمان به سوال جناح چپ این کشور، گزارش داد که از آخر ماه مارس سال جاری میلادی یک هزارو ۷۸۵ کودک و نوجوان که بدنبال پناهندگی بودند، بعنوان افراد زیر سن و ناپدید شده در ادارات آلمان ثبت شده‌اند.

 بیشتر  این کودکان و نوجوانان ناپدید شده از کشورهای افغانستان، سوریه، مراکش، گینه نو و سومالی هستند.

در گزارش دولت آلمان درخصوص کاهش کودکان ناپدید شده آمده است، بیشتر  این  نوجوانان با رسیدن به سن قانونی از فهرست کودکان ناپدید شده خارج شده‌اند.

در گزارش آمده است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در مجموع پرونده ۲۱ هزار پناهجوی زیر سن قانونی که به عنوان افراد ناپدید شده در ادارات دولتی ثبت شدند، مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دولت آلمان گفته است این افراد در جریان رسیدگی به پرونده‌های درخواست پناهندگی آنها به خانواده‌های خود در آلمان پیوسته‌اند و یا به کشورهای دیگر اروپایی سفر کرده‌اند.

براساس گزارش ها صدها هزار افغان در بیش از دو دهه گذشته برای یافتن زندگی بهتر و یا فرار از جنگ افغانستان را به سوی اروپا،آمریکا ،استرالیا و دیگر  کشورها ترک کرده‌اند.

این منابع نوشته اند که در سالهای ۲۰۱۵ و  2014 بیش از ۲۵۰ هزار پناهجوی افغان به  اروپا مهاجرت کرده‌اند و تعدادی از آنها نیز در دریا غرق شده‌اند.

دستکم یک هزارو ۲۰۰ تن دیگر بدون نام و نشان در ده‌ها گورستان در این مسیر دفن شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟