ناتو: هنوز درباره باقی ماندن در افغانستان تصمیمی نگرفته ایم

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 105949

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) گزارش رویترز در مورد حضور نیروهای خارجی در افغانستان را رد کرده و اعلام نمود که این سازمان هنوز در مورد حضور نیروهایش در افغانستان تصمیم نگرفته است.

اووانا لونگیسکی، سخنگوی ناتو در بروکسل با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره حضور نیروهای ناتو در افغانستان گرفته نشده افزود: وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو طی نشستی دوروزه در تاریخ ۱۷ و ۱۸ فبروری سال جاری در مورد حضور و خروج نیروهای این سازمان در افغانستان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از چهار مقام ارشد ناتو گزارش داده بود که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در مهلت پیش‌بینی‌شده در توافقنامه آمریکا و طالبان از این کشور خارج نمی شوند.

سخنگوی ناتو اضافه کرد: «ما به‌خاطر امنیت افغانستان و مبارزه با تروریزم به همکاری با نیروهای افغانستان ادامه می‌دهیم.»

به گفته سخنگوی ناتو، حمایت‌کنندگان ناتو با توجه به وضعیت افغانستان به مشورت هایشان ادامه می‌دهند و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نیروی این سازمان در قالب ماموریت قاطع موجود است که حضور آن‌ها مشروط به چگونگی وضعیت افغانستان خواهد بود.

وی از گروه طالبان خواست تا بر اساس توافق دوحه روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کند، خشونت را کم کرده و در مذاکرات معنی‌دار اشتراک کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟